صنعت حلال برای تقویت ارتباط با کشورهای مسلمان در دستور کار «ویتنام»  قرار گرفت

معاون وزیر امور خارجه سابق ویتنام در اظهاراتی بر تحکیم روابط ویتنام با کشورهای مسلمان از طریق صنعت حلال تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « vietnamplus»، فام کوانگ هیو، معاون وزیر امور خارجه سابق ویتنام در اظهاراتی بر تحکیم روابط ویتنام با کشورهای مسلمان از طریق صنعت حلال تاکید کرد.

 

وی در این باره گفت: مشارکت صحیح با کشورهای مسلمان نشین، صنعت حلال به یک زمینه همکاری مهم تبدیل خواهد شد که به ارتقای بیشتر روابط اساسی ویتنام با این شرکا و توسعه و رفاه مشترک کمک می کند.

 

هیو که اکنون سفیر ویتنام در ژاپن است، این اظهارات را طی مصاحبه اخیر با مطبوعات درباره اجرای طرح افزایش همکاری بین المللی برای توسعه صنعت حلال ویتنام تا سال 2030 بیان کرد.

 

این در حالی است که وزارت امور خارجه ویتنام با سایر وزارتخانه‌ها و بخش‌ها و همچنین با کارشناسان داخلی و بین‌المللی، آژانس‌های نمایندگی خارج از کشور ویتنام و مشاغل برای تهیه این طرح که در ۱۴ فوریه به تصویب نخست‌وزیر رسید، رایزنی کرده است.

 

هیو گفت: این اولین طرحی است که جهت‌گیری ها و عملکردها در سطح ملی را برای بسیج منابع بین المللی به منظور ساخت و توسعه صنعت حلال به شیوه‌ای حرفه ای و جامع ترسیم می کند.

 

وی افزود: این طرح همچنین مسیر جدیدی را برای اجرای دیپلماسی اقتصادی، بهره برداری از بازار جهانی حلال با پتانسیل بالا و ایجاد انگیزه جدیدی برای توسعه اقتصادی پایدار، به ویژه زمانی که بازارهای سنتی ویتنام با مشکلات ناشی از تورم و رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، ایجاد می‌کند.

 

سفیر ویتنام در ژاپن ادامه داد: در این زمینه، تنوع بخشیدن به بازارهای صادراتی با کاوش در بازارهای جدید، کلید طلایی برای تقویت صادرات و کمک بیشتر به توسعه اقتصادی ملی در نظر گرفته می شود.

 

وی تصریح کرد که برای ویتنام، فرصت های موجود در بازار جهانی حلال قابل توجه است، زیرا این بازار در سال 2022 حدود 1.94 میلیارد نفر یا نزدیک به یک چهارم جمعیت جهان را همراه خود داشت و این تعداد همچنان در حال رشد است.

 

معاون وزیر امور خارجه سابق ویتنام گفت: با پیوستن به بازار جهانی حلال، شرکت‌های ویتنامی فرصتی برای توسعه گردشگری، تقویت محموله‌های خارجی محصولاتی که در آن قوی هستند و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به کشور خواهند داشت. آنها همچنین می توانند ظرفیت، رقابت و کیفیت منابع انسانی خود را بهبود بخشند و در عین حال خود را به فناوری های تولید و حمل و نقل مطابق با استانداردهای حلال مجهز کنند.

 

گفتنی است، ارزش بازار صنعت حلال در سال گذشته میلادی هفت تریلیون دلار بود و انتظار می رود تا سال 2028 به حدود 10 تریلیون دلار برسد. محصولات حلال در سراسر جهان از کشورهای مسلمان گرفته تا غیر اسلامی مصرف می شود. تعدادی از کشورهای مصرف کننده یا صادر کننده محصولات حلال مانند جمهوری کره، عربستان ، اندونزی و مالزی نیز علاقه نشان داده اند و مایل به تقویت همکاری با ویتنام در توسعه صنعت حلال هستند.

 

ویتنام همچنین دارای شرایط ایده آل متعددی از جمله موقعیت جغرافیایی مطلوب، نقاط قوت در کشاورزی، غذا، گردشگری و خدمات، مشارکت در بسیاری از ارتباطات اقتصادی پیشرو منطقه ای برای توسعه این صنعت است.

 

 

کد خبر 1266991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha