ویژه برنامه شهادت امام جعفرصادق(ع) در ۲۱ امامزاده گلستان برگزار می شود

حجت الاسلام جعفری از برگزاری ویژه برنامه سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) به منظور تبیین سیره نظری و عملی ائمه اطهار(ع) و پیشوایان معصوم به ویژه امام جعفرصادق(ع) در ۲۱ امامزاده گلستان خبر داد.

حجت الاسلام نصرت الله جعفری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان در خصوص برنامه های مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: همزمان با 25 شوال سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت صادق آل محمد حضرت جعفر صادق(ع) رئیس مذهب شیعه جعفری در بیش از 21 امامزاده و بقعه متبرکه استان گلستان ویژه برنامه هایی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: این ویژه برنامه ها در امامزادگان عبدالله و فضل الله(ع) روشن آباد و امامزاده سیدابراهیم(ع) النگ شهرستان کردکوی، امامزادگان نه تن، نور و عبدالله(ع) گرگان، امامزاده هارون(ع) الازمن شهرستان علی آبادکتول، امامزاده قاسم(ع) رامیان، امامزادگان آق امام(ع) آزادشهر، امامزاده یحیی بن زید(ع) شهرستان گنبدکاووس، امامزاده عبدالله(ع) کلاله و امامزاده جعفر(ع) مینودشت برگزار می شوند.

 

وی ادامه داد: این ویژه برنامه ها به منظور تبیین سیره نظری و عملی ائمه اطهار(ع) و پیشوایان معصوم به ویژه امام جعفرصادق(ع) برگزار می شوند.

 

برگزاری مراسم دسته روی در روز شهادت

حجت الاسلام جعفری، برگزاری مراسم دسته روی را از مهمترین آیین و برنامه های روز شهادت امام جعفرصادق (ع) بیان کرد و گفت: این مراسم در شهر گرگان از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح روز شهادت با حضور شیفتگان و شیعیان و عزادارن امام جعفرصادق(ع) از مسجد جامع گلشن گرگان به سمت امامزاده عبدالله(ع) این شهر برگزار می شود.  

 

وی افزود: این مراسم همراه با نماز ظهر و عصر با حضور آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهارداشت: همچنین مراسم شام غریبان نیز در برخی از بقاع متبرکه استان به ویژه امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار می شود.

 

وی، اطعام دهی از محل موقوفات منطبق با نیات عزاداری ائمه (ع) و امام جعفرصادق(ع) و مشارکت مردمی و خیرین را از دیگر برنامه های این روز برشمرد.

کد خبر 1267151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha