برگزاری کارگاه های آموزشی موجب ارتقا سطح مسابقات قرآنی مدهامتان می شود

جوزی گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان در سطح بالایی قرار دارد و متسابقین آن حرفه ای هستند و برای ارتقای آن پیشنهاد می کنیم یکسری کارگاه ها قبل از برگزاری مسابقات برگزار شود.

مهدی جوزی-قاری مطرح استان قزوین- در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین در خصوص برگزاری مسابقات قرانی مدهامتان گفت: در تمام موضوعات و مباحث جامعه، از قبیل مسائل فرهنگی، هنری و یا ورزشی وقتی بحث مسابقات به میان می آید، جذابیت، هیجان و مخاطب موضوع چندین برابر می شود.

 

این قاری مطرح استانی افزود: در خصوص مباحث قرآنی هم به این شکل است، وقتی شخصی خود تمرین کند و زمانی را روزانه به بحث تلاوت قرآن اختصاص دهد، این کار برای خود فرد جذابیت دارد و در واقع اقدامی برای انس فرد با قرآن است.  

 

وی ادامه داد: وقتی ما در بحث قرآن، مسابقات را برگزار می کنیم در واقع داریم یکسری جذابیتی را به این برنامه تزریق کرده و شور و هیجانی را ایجاد می کنیم که باعث افزایش مخاطبان و جذابیت این برنامه می شود؛ بنابراین مسابقات قرآن در افزایش جذابیت و شور و هیجان تاثیر مستقیم و بسیار زیادی را دارد و از این رو از تمامی ارگان ها و مجموعه هایی که این مسابقات را برگزار می کنند تا در زمینه قرآنی جذابیت را ایجاد کنند، تشکر می کنم.

 

جوزی در خصوص ارتقا سطح کیفی مسابقات قرآنی مدهامتان اعلام کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان در سطح بالایی قرار دارد و متسابقین آن حرفه ای هستند و برای ارتقای آن پیشنهاد می کنیم یکسری کارگاه هایی قبل از برگزاری مسابقات برگزار شود و مطالبی که برای شرکت در این مسابقات یک متسابق باید بداند آموزش داده شود.  

 

وی تأکید کرد: در واقع برای ارتقا هرچه بیشتر این مسابقات، لازم است مباحث فنی و نکات لازم برای شرکت در این مسابقات به شرکت کنندگان آموزش داده شود و آموزش دهندگان هم می توانند داوران این مسابقات باشند و همچنین برگزیدگان این مسابقات در دوره های قبل هم که دارای تجاربی در این حوزه هستند هم می توانند جزو آموزش دهندگان به شرکت کنندگان در این کارگاه های آموزشی باشند.

 

برگزیده مسابقات قرآنی مدهامتان توضیح داد: در خصوص میزبانی مسابقات هم بهتر است شهرهایی که کمتر اینگونه برنامه ها و مسابقات در آنها برگزار شده برای این امر انتخاب شوند و مسابقات مدهامتان چندین سال در شهر مقدس قم و مشهد برگزار شده که اگرچه برگزاری این مسابقات سبب شده تا شرکت کنندگان یک سفر زیارتی هم داشته باشند و به پابوس امام رضا (ع) بروند ولی یکسری شهرهایی که کمتر در آنها مسابقات قرآنی برگزار می شود و مردم نیاز بیشتری به انس با قران داشته باشند هم بهتر است برای این میزبانی انتخاب شوند و در اقصا نقاط کشور شاهد این برنامه باشیم که تأثیر بسزایی در قرآنی شدن کل جامعه ایران دارد.

 

وی در خصوص تأثیر مسابقات قرآنی مدهامتان در ترویج انس با قرآن در جامعه اعلام کرد: هر عمل و برنامه ای که باعث شود مخاطبان زمان بیشتری را با قرآن بگذرانند، انس شان با قرآن هم بیشتر می شود و بر اساس آنچه در قرآن آمده است هم هر کس در طول روز بیشتر با قرآن انس بگیرد و سروکار بیشتری داشته باشد، این امر بر کارهایش تأثیر گذارد، موفق تر خواهد بود زیرا با کتاب الهی انس یافته و این کتاب هدایتگر او بوده است.

 

جوزی در ادامه خاطر نشان کرد: برای اینکه این مسابقات مخاطبان بیشتری را دربرگیرد، مسابقات را در دل جامعه برگزار کنیم و مسابقات قرآنی  مدهامتان هم همین امر را اجرا می کند به طوری که سال گذشته این مسابقات در شیراز و در حرم شاهچراغ برگزار شد و در واقع در مکانی که مردم بسیاری رفت و آمد دارند و مردم این شهر و زائران چند ساعتی را در فضای مسابقه نشسته و شاهد این رقابت بودند که این امر انس با قرآن را هم به دنبال دارد.

 

وی یادآور شد: از برگزارکندگان مسابقات قرآنی مدهامتان تشکر کرده که هوشمندانه و دقیق این موضوعات را در نظر گرفته و مسابقات را با در نظر گرفتن تمامی مسائل برگزار می کنند.

 

کد خبر 1267164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha