آستان قدس بیش از ۳۰ کتاب جدید در حوزه ادبیات دینی دارد/ بزرگ‌ترین مشکل ناشرها «اقتصاد نشر» است

نماینده فروش انتشارات آستان قدس رضوی شرکت «به‌نشر» گفت که این انتشارات در حوزه ادبیات دینی و ادبیات پایداری بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه امسال دارد.

محمد پوریوسفی»، نماینده فروش انتشارات آستان قدس رضوی شرکت «به‌نشر» در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت:شرکت بهنشر در دو حوزه کودک و نوجوان و بزرگسالان در نمایشگاه فعالیت دارد.

 

وی افزود: غرفه اصلی ما در نمایشگاه که متعلق به بزرگسالان است، یک غرفه تجمیعی از کل مراکز آستان قدس شامل شرکت به‌نشر ، بنیاد پژوهش‌ها، مرکز جوانان و خدمات مشاوره، کتابخانه آستان قدس و مرکز آفرین‌های هنری آستان قدس است.یک غرفه هم در قسمت کودک و نوجوان داریم که به طور خاص متعلق به شرکت به‌نشر است.

پوریوسفی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبستان درباره تازه‌های نشر انتشارات آستان قدس رضوی گفت: در بخش جوانان و بزرگسالان یک سری رمان‌های مذهبی داریم که امسال برای نمایشگاه آماده شده‌اند. یکی از آنها که جدیدترین کتاب حاضر شده در نمایشگاه هست، «آخرین فرصت» نام دارد که خاطرات همسر یکی از شهدای دفاع مقدس است.

 

وی افزود: در حوزه ادبیات دینی و ادبیات پایداری بالغ بر 20 تا 30 عنوان کتاب جدید در نمایشگاه امسال داریم.در حوزه کودک و نوجوان هم بالغ بر 80 تا 90 عنوان کتاب جدید داریم.

نماینده فروش انتشارات آستان قدس رضوی شرکت «به‌نشر» در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه پرفروش‌ترین کتاب‌های آستان قدس در چند روزی که از نمایشگاه می‌گذرد چه کتاب‌هایی بوده اند،گفت: در این چند روز یکی از کتاب‌هایی که خیلی خوب به فروش رفته و از آن استقبال شده،کتاب «مرا با خودت ببر» آقای «مظفر سالاری» است.کتاب «داعشی عاشقی» هم از جمله کتاب‌هایی است که استقبال بی‌نظیری از آن شده است. کتاب «دبل و زلفا» هم جزو کتاب‌های پرفروش ما در چند روز گذشته بوده است.

 

«محمد پوریوسفی» همچنین در مورد مشکلات و موانعی که بر سر راه انتشار کتاب‌های کذهبی وجود دارد،گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما اقتصاد نشر است؛کتاب‌ها بسیار گران شده‌اند و متاسفانه به طور طبیعی این گرانی می‌تواند خرید کتاب و کتابخوانی تاثیر داشته باشد.

نماینده فروش انتشارات آستان قدس رضوی شرکت «به‌نشر» افزود: در حال حاضر مشکل عمده ما بالارفتن هزینه کاغذ و هزینه تولید و غیره است که باعث می‌شود قیمت تمام شده کتاب بالا برود و این کار را سخت می‌کند.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبستان مبنی بر اینکه آیا هزینه بالای کتاب روی استقبال مردم از نمایشگاه امسال تاثیر گذاشته است یا خیر؟ گفت: بله. حضور مردم در نمایشگاه کتاب نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر است و استقبال کمتر شده است.

وی افزود: البته خریدهای مجازی به ویژه در زمینه کتاب‌های بزگسالان که کتاب‌های شناخته شده‌ای هستند نیز بر روی حضور مردم در نمایشگاه تاثیر گذاشته است.چون تخفیف‌ها و بن‌ها بیشتر برای خرید مجازی هستند و این کار را برای خرید کتاب از طریق سایت برای مردم راحت‌تر می‌کند و هزینه آنها را هم پایین‌تر می ‌آورد.

کد خبر 1267356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha