ترویج فرهنگ قرآنی با هنر خوشنویسی /«مشق آیه ها» در آستانه اشرفیه برپا شد

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) «مشق آیه ها» از سوی انجمن خوشنویسان آستانه اشرفیه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان_ نوشین کریمی؛

 کتابت قرآن کریم با عنوان «مشق آیه‌ها» عصر امروز(سه شنبه، ۲۶ ازدیبهشت) همزمان با سالروز شهادت جانسوز امام جعفر صادق(ع) از سوی انجمن خوشنویسان آستانه اشرفیه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

 

 

عباس میرزنگویی_ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: هدف از برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ قرآنی با استفاده از هنر خوشنویسی در بین عموم  مردم است.

وی افزود: چنین برنامه هایی در حمایت از هنرمندان با ایجاد فضایی به منظور تولید و خلق آثار هنری انجام می شود و ما همواره در تلاشیم تا چرخه فرهنگ و هنر تداوم داشته باشد.

میرزنگویی با اشاره به اینکه ۳۲ هنرمند ممتاز،  فوق ممتاز و استاد که از اعضای انجمن خوشنویسان آستانه اشرفیه هستند در مشق آیه های امروز، آیاتی را در رشته های نستعلیق و شکسته نستعلیق به رشته تحریر در آوردند، گفت: این آثار هفته آینده در قالب نمایشگاهی در نگارخانه هنر آستانه به معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

 

 

رایان رضاپور_ کوچکترین عضو انجمن خوشنویسان آستانه اشرفیه است که با خطی خوش آیات کلام الله مجید را کتابت می کند.

وی که می گوید 2 سال است فعالیتش را در هنر خوشنویسی آغاز کرده از علاقه و حضورش در این برنامه به خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: ۱٠ ساله و دانش آموز کلاس چهارم هستم و هنر خوشنویسی را زیر نظر اساتیدی همچون حسن بیدخام و زهرا فخر آموزش دیده ام.

رضاپور که توانسته در رشته نستعلیق و شکسته به دوره ممتازی برسد، ادامه داد: علاقه من به خوشنویسی از تماشای این هنر در منزل پدربزرگم شکل گرفت و از همان زمان تصمیم گرفتم این هنر معنوی و ایرانی را که به روح و روان انسان نور و رحمت می آورد بیاموزم و ادامه دهم.

 

کد خبر 1267371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha