تقدیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دستگاه برتر در زمینه اجرای سیاست های جوانی جمعیت تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، در آئین برگزاری برگزاری جشنواره جایزه ملی جمعیت و جشنواره جوانی جمعیت که به همت امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان و موسسات فرهنگی و هنری برگزار شد، از دستگاه های برتر در ترویج فعالیت های فرهنگب و هنری سیاست های جوانی جمعیا فرزند آوری تجلیل به عمل آمد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت:نگرانی جدی در زمینه پیری جمعیت در جامعه و بین مسئولان وجود دارد که مقام معظم رهبری تاکید بر جوانی جمعیت دارد و ما به عنوان مسئولان و دستگاهها در تحقق این مهم کوتاهی کرده ایم. 

 

«سید جواد هاشمی مهر» افزود: منابع خدادادی زیادی داریم و اگر نیروی انسانی و فکر نو لازم را نداشته باشیم این منابع فایده ای ندارند، بنابراین حوزه فرهنگی باید پای کار بیایند. 

 

وی اظهار کرد: رسالتی که امروز در خصوص جوانی جمعیت بر دوش ماها گذاشته شده به صورت جهادی و با فکر نو به آن بیندیشیم. 

 

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پایین بودن نرخ باروری در کشور و استان، تصریح کرد: نرخ باروری در کشور و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است. 

 

هاشمی مهر با اشاره به تاخیر اندختن ازدواج جوانان به بهانه مسایل اقتصادی، خاطرنشان کرد: سخت گیری ها در خانواده ها موجب نگرانی جوانان و باعث بی رغبتی آنها به تشکیل خانواده می شود. 

 

وی ادامه داد: میزان زوج های نابارور در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است. 

 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: افت ۳۵ درصدی آمار ازدواج طی سالهای ۹۰ و ۹۵ تا ۱۴۰۰ وحشتناک است. 

 

هاشمی مهر تاکید کرد: با همه این وضعیت را متوجه باشیم و پای کار بیاییم و کار فرهنگی در این زمینه بیشتر شود. 

 

وی اظهار کرد: باید در زمینه جمعیت همان معنویت دوران اوایل انقلاب را دنبال کرد. 

 

وی گفت: فقر و معیشت تنها عامل ازدواج نکردن و بچه دار نشدن نیست، چراکه در برخی مناطق که فقر و مشکلاتی مواجهند فرزند بیشتر و ازدواج بیشتری دارند. 

 

هاشمی مهر افزود: با تاسی از قانون جوانی جمعیت نگرانی ها را در رابطه با کاهش و پیری جمعیت برطرف کنیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رواج پدیده سقط جنین در جامعه بیان کرد: باید با کار فرهنگی روی این مسأله کار شود تا این کار خطرناک را انجام ندهند.

کد خبر 1267408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha