کتاب «بچه‌های مسجد»؛ الگویی برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد

چگینی با اشاره به عرضه دو هزار جلد کتاب در غرفه انتشارات سوره مهر در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران، گفت: ازجمله کتاب«بچه‌های مسجد» که محتواهای دینی و مذهبی برای استفاده گروه‌های نمایشی مساجد را نیز ارائه می‌کند.

«سعید چگینی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه انتشارات سوره مهر در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران با دو هزار جلد کتاب حاضر شده است، اظهار کرد: انتشارات سوره مهر در دهه های اخیر چهار هزار عنوان کتاب در حوزه های دفاع مقدس،انقلاب و در قالب های شعر،رمان،داستان، هنر،آموزش نویسندگی و سینما،موسیقی،خاطرات شفاهی منتشر کرده و رتبه اول را در میان ناشران عمومی از لحاظ تعداد کتابهای عمومی دارا است.

 

مدیر انتشارات و ارتباطات انتشارات سوره مهر بیان کرد: سال گذشته از سوی این انتشارات ۳۵۲ عنوان کتاب منتشر شده  که صد کتاب چاپ اول بوده و از ابتدای  امسال تاکنون نیز ۱۶ عنوان کتاب توسط این انتشارات روانه بازار نشر شده است.

 

چگینی در مورد کتاب هایی که توسط این انتشارات در حوزه مسجد تالیف شده است، گفت: کتاب «بچه های مسجد»، از جمله تالیفات این انتشارات است که در این کتاب به خاطرات و فعالیت های بچه های مسجد جواد الائمه(ع) واقع در منطقه سی متری جی همچون گلعلی بابایی، مرحوم امیرحسین فردی، مرحوم فرج الله سلحشور، احمد دهقان، محمد ناصری، ابراهیم زاهدی مطلق که از اهالی فرهنگ و هنر کشور بوده و هستند و در این مسجد رشد کرده اند، اشاره می شود.

 

وی افزود: همچنین کتاب پیش رو در بردارنده چندین نمایشنامه با محتوای دینی و مذهبی و متناسب با فضا و امکانات مسجد، جهت استفاده گروه های نمایشی مذهبی با هدف ارتقای اجراهای مسجدی است.

 

وی به کتاب های جدید این انتشارات که در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده، هم اشاره کرد و گفت: یکی از این آثار، کتاب «سیطره» به نویسندگی کیانوش گلزار راغب، پیرامون یک نیروی انقلابی است که در اقلیم کردستان عراق نفوذ کرده و هفت سال در آنجا بود و به مراتب بالا رسید.

 
مدیر انتشارات و ارتباطات انتشارات سوره مهر کتاب «به جرم خمینی» به قلم فریناز ربیعی را از دیگر کتب تازه منتشر شده توسط این انتشارات سوره مهر معرفی و خاطرنشان کرد: این کتاب روایت زندگی شهید علیرضا توسلی، فرمانده لشکر فاطمیون است. در این کتاب به وجوه جدیدی از زندگی پر فراز و نشیب این شهید و همچنین جبهه مقاومت افغانستان پرداخته شده است.
 

 

 

 

کد خبر 1267502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha