به رسمیت شناختن ادیان، از ویژگی‌های مهم قانون اساسی ایران است

معتمدیان گفت: خدماتی که نظام برای مردم انجام می‌دهد، بدون توجه به قومیت و دین و مذهب بوده و به رسمیت شناختن ادیان، از ویژگی‌های مهم قانون اساسی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز، (۲۸ اردیبهشت ماه) در دیدار با «پاتریارک مارآوا روئیل سوم» رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و هيأت همراه افزود: خدماتی که نظام برای مردم انجام می‌دهد، بدون توجه به قومیت و دین و مذهب بوده و به رسمیت شناختن ادیان، از ویژگی‌های مهم قانون اساسی ایران است.

وی با بیان اینکه این ملاقات‌ها نشان از جایگاه والای ادیان در جمهوری اسلامی بوده، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهایی است که مهد ادیان محسوب می‌شود، و شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی به‌عنوان رنگین کمان اقوام و ادیان و مذاهب در کشور مطرح است.

معتمدیان ادامه داد: یکی از مهمترین اصولی که ادیان دنبال می‌کنند، زندگی مسالمت آمیز و صلح‌ بین پیروان ادیان الهی است.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: وجود مدارس دینی، آموزشی و کلیساها و وجود نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، از جمله نشانه‌های توجه ایران اسلامی به ادیان است.

وی با اشاره به وجود کلیساهای زیاد در منطقه و آذربایجان غربی گفت: در زمان جنایت‌های داعش علیه آشوریان در عراق و سوریه، همه ایرانیان به ویژه سردار سلیمانی برای نجات آنان تلاش زیادی داشتند.

معتمدیان همچنین از همراهی آشوریان برای خدمت رسانی به زائران اربعین طی سال گذشته در مراسم پیاده روی اربعین در مرز تمرچین‌ قدردانی کرد. 

ایستادگی سوریه و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران، باعث شد سوریه روی پای خود بایستد

پاتریارک مارآوا روئیل سوم، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در زمان حضور داعش در سوریه روزهای سختی را گذراندیم، اظهار کرد: با ایستادگی سوریه و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران، سوریه توانست روی پای خود بایستد.

وی افزود: ما به خاطر محبت‌های جمهوری اسلامی ایران به آشوریان احترام زیادی برای مردم و مسئولان این کشور قائل هستیم.

پاتریارک مارآوا روئیل سوم افزود: آشوریان از نظر تاریخی، قدمت زیادی در ارومیه دارند و ما در سختی‌ها در کنار هم بوده‌ایم و یک سری از کلیساهای بسیار قدیمی ما در این منطقه قرار دارد.  و برای حفظ، نگهداری و مرمت کلیساها در آذربایجان غربی از مسئولان استان قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 1267681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha