بچه‌های مسجد از ظرفیت دهه کرامت برای جهاد تبیین استفاده کنند

حجت‌الاسلاموالمسلمین قاضی‌عسکر با اشاره به ظرفیت اثرگذار مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در بزرگداشت دهه کرامت، گفت: اهل منبر از ظرفیت‌های منبر برای تبیین واقعیت‌های دین در این ایام برای مردم بهره بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلی قاضی‌عسکر»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان ایام دهه کرامت را فرصتی برای تبیین معارف و آموزه های اسلام دانست و اظهار کرد: اهل منبر و خطابه باید در این ایام از ظرفیت های منبر برای تبیین واقعیت های دین به مردم، آن گونه که هست، بهره برداری نمایند، تا آنها را نسبت به دین و آینده شان امیدوار کنند.

 

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بیان کرد: امروز دشمنان در حوزه مسائل سیاسی و فرهنگی علیه ما کار ضد فرهنگی و تبلیغات گسترده ای با شیوه های گوناگون اعم از تولید فیلم انجام می دهند، تا باورهای دینی مردم را تضعیف کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: درحال حاضر بیش از دو هزار شبکه در دنیا علیه ما فعالیت های تبلیغی انجام می دهند، در این شرایط ما نیز ضمن بزرگداشت شعائر دینی همانند دهه کرامت و دهه ولایت و امامت باید نسبت به تبیین دستاوردهای انقلاب اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

 

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند زن در اسلام گفت: دشمنان در اغتشاشات اخیر با طرح شعار «زن، زندگی، آزادی»، به دنبال بیان این مسئله بودند که زنان در ایران جایگاهی ندارند، در حالی که این دنیای غرب است که برای زن ارشی قائل نیست.

 

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با اشاره به ظرفیت اثرگذار مساجد، کانون های فرهنگی هنری و صدا و سیما در بزرگداشت شعائر الهی و نیز کاهش آسیب های اجتماعی از این مجرا، ابراز کرد: لازم است  در دهه کرامت شعارها و مفاهیم آن، به صورت دقیق برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به تبیین دستاوردهای انقلاب در قالب جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: این موضوع باید در چند محور مورد توجه قرار گیرد که یک محور ارتقای سطح دینی و معلومات مذهبی مردم است و کارگزاران و مسئولان فرهنگی در این زمینه نقش خطیری بر عهده دارند.

کد خبر 1268031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha