«۹۲ و ۱۳ سال» مسن ترین و کم سن ترین زائر حج تمتع خراسان جنوبی

دستگردی با اشاره به اینکه مسن ترین زائر حج تمتع خراسان جنوبی۹۲ سال و کم سن ترین زائر ۱۳ سال سن دارد، گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از خراسان جنوبی امسال به سرزمین وحی مشرف می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین دستگردی- مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی- امروز (۱ خرداد) در نشست خبری به فعالیت آزادبرها و فعالان غیرمجاز در زمینه اعزام زائر به عتبات عالیات و مشکلات ایجاد شده اشاره کرد و از هم استانی ها خواست برای داشتن سفر امن، از مبادی قانونی و دفاتر زیارتی اقدام به ثبت نام کنند.

 

وی با اشاره به این مهم که در بحث اعزام عتبات، خراسان جنوبی در جایگاه سوم کشور قرار دارد، گفت: در حال پیگیری اعزام های متنوع با قیمت های مختلف عتبات هستیم.

 

دستگردی به موضوع مشکلات ایجاد شده توسط آزادبران و فعالان غیرمجاز زیارتی عتبات عالیات اشاره کرد و خواستار ثبت نام از طریق دفاتر زیارتی توسط شهروندان شد.

 

وی ضمن گرامیداشت هفته حج، از برنامه های این هفته به دیدار کارگزاران و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط عملیات حج تمتع با نماینده ولی فقیه در استان، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، برپایی میز خدمت و نمایشگاه عکس حج در نماز جمعه و شرکت زائرین و عوامل کاروانهای حج تمتع 1402 استان در مراسم همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی، برپایی موکب در محل تجمع همایش پیاده روی و... اشاره کرد.

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۲۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می شوند، افزود: با احتساب عوامل امسال 2 هزار و 100 نفر از فرودگاه بیرجند عازم سرزمین وحی می شوند.

 

دستگردی یادآور شد: مسن ترین زائر حج استان 92 سال و کم سن ترین زائر 13 سال سن دارد و کاروانهای اعزامی استان، مدینه بعد هستند و اعزام ها از فرودگاه بیرجند به جده خواهد بود.

 

به گفته وی برای آمادگی زائران 12 جلسه آموزشی برگزار شده و بایدها و نبایدهای سفر، احکام مناسک حج و... برای زائران بازگو و مطرح شده است.

 

وی یادآور شد: مسئولیت یک آشپزخانه در حج تمتع سالجاری برعهده عوامل این استان است و 2 هتل از هتل های مکه نیز مسئولیت آنها بر عهده 2 نفر از مدیران مجموعه این استان قرار دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1268344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha