پیاده روی خانوادگی در ایام سالروز آزاد سازی خرمشهر در کرمانشاه برگزار می شود

آرایشی،گفت: به مناسبت دهه کرامت و ایام سالروز آزادسازی خرمشهر پیاده روی خانوادگی با حضور گسترده مردم و اقشار مختلف جامعه در کرمانشاه برگزار می شود.

حشمت الله آرایشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره برنامه های ورزشی در دهه کرامت و سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: بمناسبت دهه کرامت و ایام سالروز آزاد سازی خرمشهر  روز (جمعه ۵ خرداد ماه جاری) با توجه به مکارم اخلاقی و رفتاری معصومین(ع) در جامعه مراسم پیاده روی خانوادگی با حضور گسترده آحاد جامعه ساعت ۸ صبح از مسیر پل ولایت (پارک فدک) تا مجموعه تاریخی طاقبستان برگزار می شود.

 

 مسئول کانون ورزشی خدمت رضوی استان کرمانشاه افزود : در پایان مراسم به قید قرعه به ۲۸ نفر از برگزیدگان، جوایز ارزنده ای  شامل ۸ دستگاه دوچرخه و ۲۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس  اهداء می شود.

 

وی  با اشاره آزاد سازی خرمشهر به دست رزمندگان در دفاع مقدس، خاطر نشان کرد:آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ از رخدادهای مهمِ تاریخ جنگ ایران و عراق است. این شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش بعث عراق به‌دست نیروها و رزمندگان ایرانی آزاد شد همچنین خرمشهر، از شهرهای خوزستان، اولین شهری بود که مورد تهاجم عراقی‌ها قرار گرفت.

 

آرایشی تصریح کرد: این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، سرانجام در ۴ آبان سال ۱۳۵۹ش، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد و در فاصله ماه‌های مهر تا دی ۱۳۵۹، پس از سقوط خرمشهر، نزدیک به سه ماه عملیات‌هایی برای آزادسازی شهر از طرف ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای مردمی انجام شد، اما نتیجه‌ مؤفقیت‌آمیزی حاصل نشد و پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیروهای ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیروهای آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ش خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.

 

مسئول کانون ورزشی خدمت رضوی استان کرمانشاه  با اشاره به مکان های توزیع بلیط برای شرکت در پیاده روی، اظهار کرد: توزیع بلیط در ادارات، پایگاه های بسیج، باشگاه های ورزشی، کانون های محله ای خدمت رضوی و در محل شروع پیاده روی انجام می شود.

 

وی گفت:  این مراسم با همکاری سازمان های شهرداری، میراث فرهنگی، سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، کنگره شهدای کرمانشاه، اداره ورزش و جوانان، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شبکه جوانان رضوی استان برگزار خواهد شد. 

کد خبر 1268357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha