نخبگان موتور پیش برنده جامعه‌ هستند

قاضی‌زاده هاشمی، به اهمیت و نقش نخبگان در مسیر توسعه کشور اشاره کر و گفت: نخبگان موتور پیش برنده جامعه‌ هستند و همسویی نخبگان در این مسیر ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، امروز(1خرداد)، در جلسه هم اندیشی ریاست عالی بنیاد با نخبگان تشکل های شاهد و ایثارگر استان لرستان اظهار داشت: دولت‌ها به تنهایی بدون نخبگان نمی‌توانند تحولات بنیادین، اساسی و ماندگار ایجاد کنند.

 

معاون رئیس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بر ضرورت حفظ و نگهداری از تفکرات دولت با حضور نخبگان تاکید کرد و افزود: همسویی نخبگان در این مسیر ضروری است.

 

وی با بیان اینکه ما کشوری مستقل، مردمی و عزتمند هستیم و دشمنان یک جنگ تمام عیار بدون زمان در ابعاد مختلف بر ما تحمیل می‌کنند، عنوان کرد: در گذشته این جنگ در جبهه ای کاملا مشخص بوده اما اکنون این جبهه متفاوت شده و هوشیاری بالایی نیاز دارد.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در توسعه کشور نخبگان ایثارگر در پیشانی این مسیر قرار دارند، اظهارکرد: نخبگان موتور پیش برنده جامعه‌ هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون هزاران میلیارد تومان در طول ۴۰ ساله انقلاب تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده اما وضعیت بیکاری آزار دهنده است، ادامه داد: نخبگان با هدایت افراد و هدفمند کردن تسهیلات می‌توانند شغل پایدار ایجاد کنند.

 

شهید پژوهی، شهید مبنایی و شهید محوری از اولویت‌های برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران است

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: نخبگان فرهنگی باید میدان داری کنند و اقدامات لازم فرهنگی را در اختیار چهره‌های موثر قرار خواهیم داد.

 

وی به جایگاه و رسالت شهدا اشاره کرد و گفت: شهیدان از مقام بالایی برخوردار هستند و قله های شناخته شده می‌باشند، باید تلاش کنیم شهید پژوهی، شهید مبنایی و شهید محوری در هر مدرسه، محله و مسجد در دستور کار قرار دهیم.

 

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه در ۱۸ ماه اخیر بودجه بنیاد نسبت به پارسال بیش از ۲ و نیم برابر شده و به ۷۵ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: ۴۳۰ هزار مورد دیدار با خانواده شهدا در کشور انجام شده است.

 

وی در پایان بیان کرد: مزار شهدا پایگاه توسعه معنویت هستند و ساماندهی گلزار شهدای هر شهرستان به صورت ویژه‌ در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1268380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha