مجلس برای اصلاح ساختار بودجه کار اساسی انجام نداد

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مجلس در طول سه سال گذشته گفت: مجلس در حوزه اقتصاد و فرهنگ تابوشکنی های خوبی داشت اما در حوزه ساختار بودجه کار اساسی انجام نداد.

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به عملکرد مجلس در طول سه سال گذشته گفت: مجلس یازدهم در چند موضوع ورود بسیار خوبی داشت. در حوزه فرهنگ مصوبات تاثیرگذاری داشت که از آن جمله می توان به قانون جوانی جمعیت اشاره کرد البته در بحث های اقتصادی نیز قوانین خوبی همانند مالیات بر خانه های خالی و بحث و شفافیت های مالی را داشت.

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم در حوزه اقتصاد و فرهنگ تابوشکنی های خوبی داشته است، اظهار کرد: مجلس در حوزه کمک به معیشت مردم نیز با حذف ارز ترجیحی و همچنین قانون ساماندهی کارکنان دولت توانست در این حوزه گام بردارد گرچه این قانون هنوز توسط دولت اجرایی نشده است و نیاز به اصلاحاتی دارد اما مجلس به وظیفه خود در این رابطه عمل کرد.

 

 

وی با انتقاد از اینکه مجلس در حوزه اصلاح ساختار بودجه کار اساسی انجام نداد، گفت: ساختار بودجه و برنامه شش ساله مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است اما مجلس در این حوزه ورود نکرد. یک سری اتفاقات افتاد و اقداماتی انجام نشد اما کافی نبود، ما باید در حوزه ساختار بودجه بهتر از اینها عمل می کردیم. امیدواریم در برنامه هفتم بتوانیم این ضعف را دنبال کنیم.

 

 

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری مجلس با دولت سیزدهم گفت: ما سعی کردیم با در نظر گرفتن شرایط کشور همکاری خوبی را با دولت در حوزه های مختلف داشته باشیم. هر جا دولت نیاز به لایحه یا طرحی برای پیشبرد اهدافش داشت، نهایت همکاری را داشتیم، چوب لای چرخ دولت نگذاشتیم و سعی کردیم با همدلی و برای بهبود شرایط کشور کارها را پیش ببریم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم همکاری و همراهی دولت و مجلس و قوه قضاییه نیز در آینده ادامه داشته باشد تا بتوانیم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را که در حال حاضر دغدغه اصلی آنهاست، رفع کنیم.

 

کد خبر 1268449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha