فیلم های فاخر با مشارکت بچه های مسجد تولید می شود/اجرای ۶۰ درصد برنامه های هنری و فرهنگی اداره کل در مناطق محروم

نوروزی گفت: سرمایه گذاری بر روی نوجوانان و جوانان و حتی کودکان مهم و ضروری است و بچه های مسجدی در تولید فیلم، انیمیشن و دیگر حوزه های هنر پرورش دهیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، فراخوان تولید و اجرای آثار نمایشی، با حضور علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان آذربایجان غربی، علی رمضانی،  معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احد هوشمند قره باغ، رییس حوزه هنری استان،  یاور باقری، معاون فرهنگی حوزه هنری،  فراخوان تولید آثار نمایشی از نمایشنامه های منتخب فراخوان نمایشنامه‌نویسی « رنگین کمان» با موضوع زیست‌بوم فرهنگی و اجتماعی آذربایجان غربی معرفی شد.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در این مراسم گفت: در حوزه تولیدات هنری شهرستان های محروم مثل چالدران، اشنویه را مدنظر داشته باشیم و استعدادهای برتر را در جوانان و نوجوانان مناطق محروم شناسایی کنیم و آموزش دهیم و این حرکت باعث ایجاد انگیزه در نوجوانان و جوانان دیگر خواهد شد.

وی با بیان اینکه 60 درصد برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در مناطق محروم است،  گفت: ابتدا باید در تمام حوزه ها در مردم اعتماد ایجاد کنیم و مردم باید مطالبه گر باشند.

نوروزی ادامه داد: سرمایه گذاری بر روی نوجوانان و جوانان و حتی کودکان مهم و ضروری است و بچه های مسجدی در تولید فیلم، انیمیشن و دیگر حوزه های هنری پرورش دهیم.  

احد هوشمند قره باغ، رییس حوزه هنری استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت:  این فراخوان نمایشی متقاضیان می‌توانند از میان شش متن برگزیده نخستین فراخوان تولید نمایشنامه رنگین کمان متن‌های موردنظر خود را برای اجرای عمومی انتخاب کرده و در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان غربی اجرا کند.

وی گفت: در همین راستا متقاضیان تولید و اجرای نمایش تا ۳۱ خرداد سال جاری فرصت دارند با مراجعه به دبیرخانه این فراخوان در واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی نسبت به تهیه متن های نمایشی اقدام کرده و بعد از عقد قرارداد و دریافت کمک هزینه تولید از ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان نسبت به اجرای اثر نمایشی مورد نظر اقدام کنند.

این مسئول ادامه داد: از سال های قبل جریان نمایش را اثرگذاری کردیم و تمام تلاش ما این است که توانمندسازی کنیم.

گفتنی است؛ فراخوان تولید نمایشنامه رنگین کمان یکی از برنامه های حوزه هنری آذربایجان غربی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی است که با موضوع زیست بوم آذربایجان غربی و با حضور هنرمندان نمایشنامه‌نویس از استانهای زنجان ، کردستان ، فارس، قزوین، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی طی سال گذشته اجرا شد .  

 
 
 
 
کد خبر 1268558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha