لزوم ترویج فرهنگ نماز با زبان هنر

فرخنده به ترویج فرهنگ نماز با کمک زبان هنر اشاره کرد و گفت: جشنواره هنری لیمو شیرین برگرفته از سخنان آیت الله بهجت سال گذشته برگزار شد که بازخورد خوبی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی- امروز چهارشنبه (3 خرداد) در جلسه شورای اقامه نماز به ترویج فرهنگ نماز با کمک زبان هنر اشاره کرد و گفت: جشنواره هنری لیمو شیرین برگرفته از سخنان آیت الله بهجت سال گذشته برگزار شد که بازخورد خوبی داشت.

 

وی با بیان اینکه باید الگوی عملی تحویل جامعه داد، گفت: ترویج فرهنگ نماز از طریق رسانه ها و سوژه هایی که اتفاق می افتد به عنوان الگوی عملی در جامعه تأثیرگذار است.

 

فرخنده بر نقش دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش تأکید کرد و خواستار پرداختن به این مهم از طریق پژوهش دانشگاهها شد.

 

وی افزود: در حوزه نماز در روستا و شهرها هر جا نماز جدی گرفته شده است شاهد کاهش آسیب اجتماعی درن منطقه هستیم و باید از طریق پژوهش به این مهم پرداخت.

 

وی بر نظارت بر مجتمع های بین راهی و نظارت بر تفرجگاهها تأکید کرد و اقامه نماز در فضای مناسب در تفرجگاه های بیرجند مانند بند دره را مهم ارزیابی کرد.

 

سید علیرضا موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم از برپایی اجلاس نماز دانش آموزی در شهرستان های استان برای اولین بار خبر داد.

 

وی به برگزاری جشن های تکلیف در همه شهرستان ها اشاره کرد و افزود: در دروس قرآن کریم حدود 100 نفر برگزیده استانی داشتیم که تعدادی از این برگزیدگان به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

 

وی از برگزاری مسابقات قرآن و عترت، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار بحث مهدویت هم وارد مسابقات دانش آموزی شده است.

 

به گفته موسوی نماز جماعت در ادارات آموزش و پرورش به صورت متمرکز برگزار می شود و تأمین فرش سجاده برای نمازخانه مدارس، استفاده از چادرهای یک مدل و یک رنگ و... نیز از اقدامات صورت گرفته است.

 

وی راه اندازی اردوی دانش آموزی به شاهچراغ را از برنامه های امسال برشمرد و یادآور شد: در این زمینه دانش آموزان استقبال فراوانی داشتند.

 

مصطفی بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هم با اشاره به فقدان استارتاپ های مذهبی و دینی گفت: با توجه به فعال بودن حوزه های علمیه با فراهم بودن زیرساختها می توان شاهد اتفاقات خوبی بود.

 

 

 

کد خبر 1268818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha