جشنواره ورزشی، هنری، قرآنی و فرهنگی حضرت حر(ع) برگزار می شود

حسینی از برگزاری جشنواره به نام زندانی لوطی مسلکی که توبه کرد و در عملیات خیبر به شهادت رسید خبر داد و گفت: جشنواره ورزشی، هنری، قرآنی و فرهنگی حضرت حر(ع) برگزار می شود .

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سید عباس حسینی، در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت و همچنین تقارن آن با سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت:معرفی شهدای توبه به عنوان یک الگو و نیز نشان دادن راه آغاز و بازگشت دوباره به جامعه برای زندانیان یکی از برنامه های محوری این قرارگاه جهادی در سطح استان مرکزی است که با همت جهادی های این قرارگاه در حال پیگیری است.

 

دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی با بیان اینکه در این چند ساله تلاش جهادگران این قرارگاه بر این بود که با ارائه هرگونه خدمات از درمانی تا برنامه های ورزشی، گلریزان، کارآفرینی و خود اتکایی در بحث معیشتی نقطه آغازی در زندان فراهم شود، افزود: این مهم نیز به خود زندانی ختم نشد بلکه خانواده های زندانیان در بخش های تهیه جهیزیه، بازسازی و تامین مسکن، کمک به مسائل معیشتی و تحصیلی در حال دریافت کمک های جهادگران این قرارگاه هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه این جشنواره به نام زیبای حضرت حر که از یاران آزاده حضرت امام حسین(ع) در کربلا بوده و به یاد شهید توبه یدالله ندرلو ( بامرامی که در زندان توبه کرد و در عملیات خیبر به فیض شهادت رسید) برگزار می شود، ادامه داد: این جشنواره در بخش های مختلف نظیر ورزشی، هنری، قرآنی و فرهنگی توسط جهادگران این قرارگاه در زندان اراک برگزار می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به بخش فرهنگی این جشنواره بیان کرد: علاقمندان به شرکت در بخش فرهنگی می توانند در رشته های کتابخوانی، روایت پردازی، دلنوشته و خاطره گویی شرکت کنند.

 

حسینی رشته های بخش ورزشی را شامل فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، فوتبال دستی، مچ ندازی و طناب کشی دانست و بیان کرد: در بخش هنری نیز شرکت کنندگان می توانند در اجرای سرود، تئاتر، نقالی و نقاشی شرکت نمایند.

 

دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بخش قرآنی این جشنواره نیز در رشته های حفظ جزء سی، قرائت و تواشیح برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه به مشارکت و استقبال زندانیان اشاره کرد و گفت: با استقبال خوب زندانیان اینگونه برنامه ها برای چندمین بار است که تاکنوه برگزار گردیده و بحمدلله نتایج و اتفاقات خوبی را به دنبال داشته است.

 

این مقام مسئول زمان برگزاری این جشنواره ار از 5 خرداد ماه تا 16 تیر ماه دانست و اضافه کرد: این جشنواره در اردوگاه کاردمانی و حرفه آموزی استان مرکزی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1269169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha