نیروهایی  تربیت کنید تا در مدل کار جهادی مشارکت کنند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از کار جهادی به نوعی کادرسازی است و باید نیروهایی تربیت کنید تا به مدل کار جهادی مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار اعضای قرارگاه مردمی سردار شهید حاج محبعلی فارسی عنوان کرد: عمر انسان می‌تواند در عرصه های مختلفی صرف شود اما فردا روز حسرت است و ناراحتیم که چرا کار خیری نکردیم و کسی که در این جهت توفیق داشته نیز حسرت می‌خورد که چرا کار خیر بیشتری انجام نداده است و حال شما که توفیق صرف عمر در راه خدمت به مردم پیدا کرده اید باید خداوند متعال را شکرگزار باشید.

 

امام جمعه زاهدان به بیان چند نکته پرداخت و افزود : اقدامات خیریه و کمک رسانی باید به خانواده‌های نیازمند از کار افتاده باشد زیرا در غیر این صورت باعث گسترش فرهنگ مساعده گیری و آسیب وارد شدن به فرهنگ کار خواهد شد.

 

آیت‌الله محامی بیان داشت: در اقدامات عمرانی نکته مهم به کارگیری خود اهالی محل است و انجام رایگان آن اثر سوء تربیتی دارد و فرد خدمات گیرنده باید خودش هم سرمایه‌گذاری کند که این سرمایه‌گذاری می‌تواند کمکهای مالی بوده و یا حداقل در انجام پروژه گوشه‌ای از کار را بر عهده بگیرد.

 

وی ادامه داد: یک بخش کار جهادی به نوعی کادرسازی است و باید آدم تربیت کنید تا به مدل کار شما مشارکت کنند و بعد به آنها کار واگذار کنید و خودتان به سراغ پروژه‌های دیگر بروید. نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی مطلوب است اما نکته اصلی محتوا و خوراکی است که ارائه می‌شود و باید در این جهت و برای سطوح مختلف برنامه‌ریزی داشته باشید.  

 

امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید تلاش کنید تا حداقل یک محله را در ابعاد مختلف ساماندهی و پس از ایجاد تغییرات محسوس در گام بعد به سراغ سایر محل‌ها بروید.

 

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت های مختلف تاکید کرد و گفت: موانع و مشکلات وجود دارد اما باید در حوزه‌های مختلف از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده کنید.

 

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: در این جهت باید دست به دست هم داده و تلاش کنیم تا به هر یک از اهداف خود برسیم و طبیعی است که همه اهداف تحقق نخواهد یافت و حتی اگر درصدي از اهداف ما به نتیجه برسد باز هم مطلوب است.

 

وی گفت: باید تلاش کنید تا همانند گروه‌ جهادی خود گروه‌های دیگری را تشکیل داده و در پیشبرد فعالیت‌ها از آن استفاده و حمایت کنید تا به تدریج تجربه کسب کرده و نقش آفرینی کنند.رر

کد خبر 1269494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha