رونمایی از سایت خانواده بانشاط و اپلیکیشن مُهَک توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان

سایت خانواده بانشاط و اپلیکیشن مُهَک طراحی شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اداره کل بیمه سلامت با هدف ارائه آموزش های رایگان برای زندگی بهتر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر وحیدرضا برهانی نژاد، دوشنبه(۸ خرداد) در نشست خبری هفته بدون دخانیات گفت: در حوزه سلامت مثلث دانش، نگرش و رفتار را داریم که نقش رسانه در هر سه مهم است.

 

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با تأکید بر اینکه نقش رسانه ها در ایجاد نگرش صحیح مهم است؛ هفته ملی بدون دخانیات را بهترین فرصت دانست و ادامه داد: با اپیدمی دخانیات مواجه هستیم و آمار مصرف کنندگان رو به افزایش است.

 

 

علی بهرام نژاد، مدیرگروه سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از راه اندازی سایت خانواده بانشاط به نشانی اینترنتی http://happyfamily.ir/ خبر داد که در حوزه های مختلف فعالیت می کند و محتوای آموزشی رایگان برای زندگی بهتر است.

 

 

وی همچنین به اپلیکیشن مُهَک -مراقبت همه جانبه کودک-(www.mohakapp.ir) اشاره کرد که از طریق بازار قابل دانلود است.

 

 

دکتر نوذر نخعی،، استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با بیان اینکه از مسئله قلیان نباید غافل شد زیرا مصرف آن در استان بالا است؛ مؤثرترین راه برای کاهش مصرف قلیان را توانمندسازی خانواده ها دانست و اظهار کرد: به همین منظور از سال ۹۳ به تدریج با ساخت کلیپ و نوشتن کتاب کار آغاز شد.

 

 

 

وی با اشاره به سایت خانواده با نشاط که شامل بخش های مختلف و دربردارنده سرفصل های آموزشی با استفاده از انیمیشین و شامل موضوعاتی از جمله مهارت های زندگی، سلامت روان، فرزندپروری، سالمندی و... است؛ گفت: سامانه ۳۷۴۷ هم از یک هفته قبل راه اندازی شد که روانشناس، ماما و کارشناس تغذیه در ساعات اداری پاسخگوی سئوالات هستند.

 

دکتر نخعی با متذکر شدن این نکته که این اقدامات، ابلاغ های وزارتی نیست بلکه همه از روی علاقه در سیستم دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام می شود؛ گفت: امروز سازمان جهانی بهداشت بر روی تبلیغات دخانیات دست گذاشته است لذا در خصوص قفسه های پشت سوپرمارکت ها که جمعیت هدف آن کودکان ۳ تا ۵ سال است و اهمیت زیادی برای کمپانی های مربوطه دارد باید مراقب بود و موارد را از طریق شماره ۱۹۰ اطلاع داد زیرا مطالبه مردمی خیلی مهم است.

 

وی پتانسیل اعتیاد آوری را مورد توجه قرار داد و بر اساس آن، احتمال اعتیادآوری به سیگار را از همه مواد بالاتر دانست و با بیان اینکه به همین دلیل ترک سیگار از سایر مواد سخت تر است؛ گفت: مصرف سیگار در اروپای شرقی بیش از سایر جاهای دنیا است و ایران هم در حد متوسط است.

 

دکتر نخعی نسبت به نشان های خارجی سیگار هشدار داد و با اشاره به اینکه مصرف سیگار در استان کرمان نسبت به شمال غرب کشور کمتر است؛ اما از ابتلای ۱۴ درصد مردم به مصرف سیگار خبر داد.

 

وی با بیان اینکه در سیستم صنعت دخانیات فیلم و کارتن خیلی مهم است؛ کمبود عاطفه و وقت نگذاشتن خانواده برای فرزندان را از عوامل روی آوردن جوانان و نوجوانان به اعتیاد دانست.

کد خبر 1269622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha