امام خمینی (ره) در رفتارشان اخلاص داشتند/متاسفانه در محافل علمی کمتر اندیشه های امام را دنبال کرده ایم

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در رفتارشان اخلاص داشتند، گفت: متاسفانه در دانشگاه ها و محافل علمی کمتر اندیشه های امام خمینی (ره) را دنبال کرده ایم.

حجت الاسلام احمد اکبرپور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) محورهای متعددی را در آن زمان برای وحدت و انسجام مردم مطرح کردند که هر کدام از این محورها می تواند نقش برجسته ای در وحدت داشته باشد. تکیه امام خمینی (ره) بر اسلام بود که باور عمومی مردم است یعنی امام خمینی (ره) از پایگاه دینی مبارزه خودشان را آغاز کردند و خود به خود همه افرادی که دغدغه دین داشتند به ایشان گرایش پیدا کردند.

 

 

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تکیه امام خمینی (ره) بر مبارزات استکبار جهانی بود همه غربی ها، عوامل قدرت و عواملی که در طول سال های طولانی و قرن های متوالی باعث عقب ماندگی کشور شدند در این مبارزه ضعیف شدند. مسئله ای که ایشان بر آن پافشاری داشت حمایت از محرومان بود، امام خمینی (ره) درد محرومان را حس می کردند و در جهت دفاع از محرومان اقدامات زیادی را انجام داد.

 

 

وی افزود: پایگاه دینی ضد استکبار بودن امام خمینی (ره) و دفاع از محرومان و مستضعفین باعث شد همه گروه ها، مردم و جناح ها و دسته ها حول محور امام خمینی (ره) جمع شوند و از ایشان حمایت کنند البته در این مسیر بحث اخلاص نیز مهم بود یعنی امام خمینی (ره) واقعا خلوص داشت هرچه در کشور و جامعه بخواهد کاری را انجام دهد اگر خلوص داشته باشد به همان نسبت نیز موفق خواهد بود چرا که مردم از پایگاه و اهداف او حمایت می کنند که امام خمینی (ره) اوج این اخلاص بود.

 

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد تحریف اندیشه های امام خمینی (ره) گفت: متاسفانه خیلی از اندیشه ها و دیدگاه های امام (ره) در طول سالیان گذشته اجرایی و عملیاتی نشده است. درست است به اهداف و دیدگاه های امام پرداخته شده است اما در عمل کمتر دیدگاه های امام خمینی (ره) چه در حوزه دانشگاه ها چه محافل علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عملیاتی شده است. اگر ما می خواستیم در این حوزه ها مطابق با اندیشه های امام خمینی (ره) کاری را دنبال کنیم باید در تمامی این حوزه ها تمامی نکات برجسته ای را امام فرمودند، استخراج و اجرایی می کردیم یعنی گروه ها می آمدند و دیدگاه های امام خمینی (ره) را پیاده می کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: مسئولان نیز باید سعی می کردند روش های رفتاری خودشان را همسو و هماهنگ با اندیشه های امام می کردند ولی متاسفانه ما در کشور شعاری عمل کردیم. اگر ما اندیشه های امام را عملیاتی کرده بودیم امروز منافع بیشتری نصیب مردم می شد.

کد خبر 1270987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha