مذاکره با طرف سعودی برای ازسرگیری حج عمره/اعزام آخرین کاروان حج در یک تیرماه

حسینی با اشاره به آغاز اعزام زائران سرزمین وحی از سوم خرداد تا یکم تیرماه، گفت: در صورت جمع بندی در داخل کشور، برای ازسرگیری حج عمره با طرف سعودی وارد مذاکره می شویم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «سیدعباس حسینی» عصر امروز ۱۰ خرداد در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) پیش از عزیمت به عربستان سعودی برای حضور در مناسک حج تمتع ۱۴۰۲ گفت: اعزام زائران حج ۱۴۰۲ از سوم خرداد ماه آغاز شده است و تا یکم تیرماه ادامه خواهد شد.

 

رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص اعزام کاروان های زائران به حج تمتع گفت: تاکنون ۶۶ کاروان با حدود ۹۸۰۰ نفر زائر در مدینه و ۲۴ کاروان با حدود ۴۷۰۰ زائر در مکه مستقر شده اند.

 

وی با بیان اینکه همه اقدامات برای اعزام کاروان های حجاج طبق برنامه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در راستای کاهش هزینه ها، در حوزه اسکان تلاش کردیم تا مناطق جدیدی را اضافه کنیم تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند در نتیجه هزینه های زائران کمتر شود.

 

حسینی یادآور شد: امسال از تعداد خادمان و دست اندرکاران حج به میزانی که به خدمات رسانی به زائران آسیب نرسد، کاسته ایم تا تعداد بیشتری از حجاج بتوانند به سرزمین وحی اعزام شوند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان درخصوص مذاکراه با عربستان برای از سرگیری حج عمره، گفت: درخصوص حج عمره ابتدا باید در داخل کشور به تصمیم نهایی برسیم و پس از ابلاغ، برای مذاکره با طرف سعودی اقدام کنیم.

 

وی درخصوص دیدار با مسئولان عربستان توضیح داد: دیدارهایی با مسئولان حج عربستان سعودی پیش‌بینی شده و درخواست‌هایی را از وزیر حج عربستان سعودی داشته‌ایم. امکان جابه‌جایی زائرین از فرودگاه طائف برای کاهش مسیر سفر یکی از درخواست های ما از مسئولان حج کشور میزبان است.

 

کد خبر 1271133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha