ضرورت تولید محتوای کارآمد برای ایجاد امنیت فرهنگی در جامعه

آیت الله عبادی با تأکید بر ضرورت تولید محتوای کارآمد برای ایجاد امنیت فرهنگی در جامعه، گفت: در بخش‌های مختلف فرهنگی باید کار به صورت تخصصی پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی – امروز (۱۱ خرداد) در ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبات مذهبی خراسان جنوبی اظهار کرد: ظرفیت‌ها و مناسب‌های مختلف ملی و مذهبی بسیاری برای مباحث فرهنگی و تبلیغاتی وجود دارد که باید با استفاده درست از آن و با ارائه محتوای مناسب و کارآمد برای جامعه به ویژه نسل جوان امنیت فرهنگی ایجاد کنیم.

 

وی با انتقاد از اینکه طرح و محتوایی مناسب برای مباحث فرهنگی و پر کردن اوقات فراغت جامعه وجود ندارد، گفت: در آستانه دهه ولایت و محرم و صفر قرار داریم و باید از این فرصت‌ها برای تاثیرگذاری در جامعه استفاده شود.

 

آیت الله عبادی با اشاره به تلاش و نفوذ دشمن برای آسیب به مراسم‌های ملی و مذهبی، تصریح کرد: اما متاسفانه ما طرحی کارآمد برای مقابله با دشمن نداریم بنابراین باید تمام زوایای یک طرح کارآمد را در نظر بگیریم و برای هر بخش آن یک متخصص خاص بیاید و امور را با مشورت و به صورت دانش‌بنیان و با تصمیم‌های قاطعانه اجرا کنیم.

 

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه در بخش‌های مختلف فرهنگی باید کار به صورت تخصصی پیگیری شود، متذکر شد: اگر در داخل کشور مشکل نداشته باشیم از امریکا و صهیونیستی کاری ساخته نیست اما متاسفانه به خاطر ندانم‌کاری برخی مدیران با مشکلاتی در داخل کشور مواجه هستیم.

 

وی با بیان اینکه 45 سال از انقلاب می‌گذرد اما برای مراسم جشن و شادی هم اقدامی انجام نشده و به تقلید از موسیقی‌های حرام و غنا اکتفا شده است، گفت: برای مراسم جشن و شادی باید با از آهنگ‌های مشروع و سرودهای خوب و دارای پیام استفاده شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برای مراسم‌های مختلف مردمی، محتوا تولید و گروه‌هایی تشکیل شود که این مراسم‌ها را پرمحتوا برگزار کنند.

 

آیت الله عبادی در پایان افزود: اگر ما نتوانیم در انقلابی با این عظمت تأمین امنیت فرهنگی داخل کشورمان را انجام دهیم ما را چه ادعا می‌رسد!

 

وی بر استقلال فرهنگی تأکید کرد و گفت: متاسفانه در برخی نهادهای انقلابی از آهنگ‌ها و محتواها بیگانه استفاده می‌شود وشاهد وادادگی هستیم پس کی می‌خواهیم استقلال فرهنگی داشته باشیم؟

 

وی با اشاره به نام مرحوم «حمید سبزواری» به عنوان یکی از شعرای ابتدای انقلاب عنوان کرد: مسیری را که شعرایی چون مرحوم «حمید سبزواری» و مانند ایشان در ابتدای انقلاب رفتند را ما در سال‌های بعد ادامه ندادیم.

 

 

کد خبر 1271154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha