ایمان کامل به وعده های الهی و  باور به مردم ویژگی شاخص امام خمینی(ره) بود

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: امام با داشتن خصوصیت هایی همچون اسلام شناس کامل، شجاعت و نترس بودن، ایمان کامل به خدا و وعده های الهی، شناخت کامل از شرایط زمانه و توطئه های دشمنان دین،به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در آستانه رحلت امام خمینی(ره) قرار داریم سالروز رحلت این بنده خدا، مجاهد و احیاگر اسلام ناب محمدی در دورانی که دین به دست فراموشی سپرده شده بود را تسلیت عرض می‌نمایم.

وی گفت: امام راحل با داشتن خصوصیت هایی همچون اسلام شناس کامل، شجاعت و نترس بودن، ایمان کامل به خدا و وعده های الهی، شناخت کامل از شرایط زمانه و توطئه های دشمنان دین، استفاده از تمام ظرفیت ها، باور به مردم و خصوصیات دیگر انقلاب خود را شروع کرد و تمام محاسبات دشمنان را به هم ریخت و حکومتی را بنا نهاد که در تصور هیچ سیاستمداری نبود، حکومتی که وابسته به هیچ قدرتی جز قدرت الهی نبود.
امام جمعه خیرآباد افزود: این حکومت که به گمان سیاستمداران آن زمان شاید عمر طولانی نداشت امروز به عنوان یک الگو برای کشورهای اسلامی شناخته شده است و تغییرات بسیار اساسی در جهان به وجود آورد و ابر قدرت ها را به چالش جدی کشاند.
حجت الاسلام طزری بیان کرد: یکی از کارهای امام راحل آن بود که دین را کنج خانه ها و مساجد به صحنه آورد و نشان داد که آنچه که می‌تواند دنيا و آخرت مردم را تامین کند دین است و تمام مکاتب بشری در رساندن انسان به سعادت واقعی ناقص و ابتر هستند امروز گرچه امام راحل  در بین ما نیست اما راه او و اهداف بلند او توسط شاگرد خلف او مقام معظم رهبری در حال طی شدن است و شدت دشمنی های دشمنان و استفاده از تمام ابزار و امکانات، نشان از درست بودن راه های طی شده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن سعی دارد تا با دروغ و تحریف و تزویر انقلاب را عقیم و ناکار آمد نشان دهد اما علی‌رغم کوتاهی های ما در نشان دادن ثمرات و برکات انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی امید را در دل های ملت های مسلمان زنده کرد.
خطیب جمعه خیرآباد با اشاره به قیام ۱۵ خرداد ۴۲، گفت: قیام ۱۵ خرداد ۴۲ به شصتمین سالگرد خود رسید قیامی که در چند شهر من جمله ورامین صورت گرفت بعد از انتشار خبر دستگیری امام مردم در حمایت از ولی خود کفن پوش به میدان آمدند و در این راه چند ده تن از مردم جان خویش را از دست دادند و به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام طزری افزود: ۱۵ خرداد حاوی چند نکته مهم است اول آنکه پیوند بین مردم و ولايت یک پیوند ناگسستنی است و در هیچ شرایطی این پیوند قطع نخواهد شد نکته دوم برای رسیدن به اهداف بلند از هیچ چیز نباید ترسید اگر مردم آن زمان در وجودشان ترس بود هرگز این روز تاریخی رقم نمی‌خورد نکته سوم باید در مسیر حق هزینه داد هزینه قیام ۱۵ خرداد این بود که قریب به ۱۰۰ نفر به خاک و خون کشیده شدند و غریبانه دفن شدند و بعضی هنوز گمنام هستند.
وی گفت: امروز هم اگر پیوند با ولایت را محکم کنیم و از هیچ چیز نترسیم و هزینه آن را هم قبول کنیم یقینا پیروز خواهیم شد البته این را هم باید بدانیم هزینه های امروز نسبت به سال ۴۲ بسیار کمتر است زیرا امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت قرار دارد و دشمنان ما در اوج ضعف و زبونی قرار دارند.
 

کد خبر 1271286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha