امام خمینی(ره) سلیقه های مختلف را به سمت اسلام سوق دادند

حجت الاسلام حسینی گفت: امام (ه) با شناسایی ذائقه تغییر یافته مردم تمام سلیقه ها را به سمت اسلام سوق دادند و توانستند انقلابی را که مبنای آن اسلامی بود را پیاده و به کل جهان بشناسانند و در دنیا تثبیت کنند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ابعاد شخصیتی امام (ره) گفت: امام (ره) در فضای فاصله گرفته از دین اسلام و انسانیت ظهور کردند و توانستند موضوع اسلام و اسلام سیاسی و سیاست اسلامی را بر مبنای دین اسلام پیاده کنند.

 

امام جمعه شهرستان پردیس افزود: امام (ره) اسلام را محقق و احیا کردند و توانستند در جامعه سیاسی داخل، خارج و در کل دنیا اسلام را زنده کنند. مبنای نگاه امام (ره) بر اساس اسلام است، اسلامی که سیاست را جزء دین و دین را جزء سیاست می داند.

 

امام (ره) تمام سلیقه هاره به سمت اسلام سوق دادند

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: امام (ره) با وحدت و انسجام ملی اقشار مختلف مردم را شناختند و در کنار یکدیگر متحد و تقویت کردند. امام (ه) با شناسایی ذائقه تغییر یافته مردم تمام سلیقه ها را به سمت اسلام سوق دادند و توانستند انقلابی را که مبنای آن اسلامی بود را پیاده و به کل جهان بشناسانند و در دنیا تثبیت کنند.

 

وی در مورد ابعاد ویژگی های شخصیتی امام (ره) گفت: امام (ره) توجه ویژه به قرآن داشتند، به همین دلیل تهذیب نفس، اخلاق و مداومت بر اذکار الهی و اصول دین را با مداومت ادامه دادند. صراحت و شجاعت امام(ره) بر مواضع خود بدون ملاحظه کاری از دیگر ابعاد شخصیتی ایشان است. امام خمینی (ره) در راه دین و اسلام با قدرت حرکت کردند و این ویژگی هایی است که در قرآن برای مومنان در نظر گرفته شده است.

 

اعتماد و اعتقاد حقیقی و صادقانه به مردم، اقدام و عمل بر اساس تکلیف و وظیفه

 

وی با اشاره به ساده زیستی امام یادآور شد: اعتماد و اعتقاد حقیقی و صادقانه به مردم، اقدام و عمل بر اساس تکلیف و وظیفه از دیگر خصایص امام (ره) است که توانستند این ویژگی های انقلاب را پایه ریزی کنند و به پیروزی برسانند و تا امروز نیز خلف صالح امام (ره) رهبر انقلاب با جدیت تمام و با تمام سختی هایی که بیش از گذشته وجود دارد توانستند انقلاب را مدیریت و تداوم بخشند.

 

با جهاد تبیین ابعاد مختلف امام (ره)را به جامعه بشناسانیم

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: معرفی شخصیت امام تنها منحصر به خرداد ماه نیست و اینکه تنها نباید منتظر این ماه باشیم که امام را به جامعه و نسل آینده بشناسانیم که این جفا در حق امام (ره) است. مقام معظم رهبری جهاد تبیین را تاکید داشتند و همواره بر تلاش دشمن برای مخفی نگه داشتن حقایق انقلاب گوشزد می کنند. معتقدم نقشه راه مقام معظم رهبری در جهاد تبیین در مورد شخصیت امام (ره) باید در طول سال ادامه داشته باشد و هر کس در هر لباس و هر جایگاهی با هر هنری باید در نقشه راه مقام معظم رهبری یعنی جهاد تبیین و معرفی ابعاد مختلف بنیانگزار انقلاب اسلامی در طول سال تلاش کند.

 

دشمن به جد موضوع تحریف امام (ره) را دنبال می کند

وی گفت: دشمن به جد موضوع تحریف امام را دنبال می کند و تحریف امام (ره) تحریف انقلاب است که در پی آن سیاست های مقام معظم رهبری نیز تحریف می شود. فقدان آزادی های مدنی، عوام فریبی، عقده گشایی و انتقام از انقلاب در دستور کار دشمن است. معتقدم سخنان محوری رهبر انقلاب از روز رحلت امام (ره) باید به عنوان سرلوحه و نقشه راه ما قرار بگیرد و در طول سال به عنوان تکلیف به آن عمل کنیم. یاد و راه امام(ره)  را زنده نگه داریم و توصیه های ایشان را عملی کنیم.

 

آموزش و پرورش بهترین مکان برای ترویج و معرفی ابعاد شخصیتی امام ره است

وی تصریح کرد: همه باید راه امام(ره) و انقلاب امام(ره) را ترویج و تبلیغ کنیم به خصوص امروز بهترین مکانی که می توانیم در این زمینه کار کنیم، آموزش و پرورش است یعنی از ابتدای ورود دانش آموزان به نهاد تعلیم و تربیت امام(ره) و انقلاب را معرفی کرده و نسل آینده را پیرو امام(ره) تربیت کنیم و از همان جا جلوی تحریف را بگیریم که این امر نیازمند تربیت نیروهای انقلابی و ساماندهی نهادهای فرهنگی و تقویت آنهاست.

کد خبر 1271418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha