حق طلبی و عدالت خواهی امام  خمینی(ره)، همچنان بهترین الگوی دانشجویان است

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: با وجود شکاف نسلی و تشدید شبهه پراکنی های دشمنان، همچنان بهترین الگوی دانشجویان این کشور، حق طلبی و عدالت خواهی حضرت امام(ره) است.

روح الله عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: اساتید و معلمان در این کشور نقش بسیار مهمی در امر روشنگری و پاسخگویی به سوالات و شبهات نسل جوان دارند به خصوص در بین جامعه دانشگاهی که با وجود تشدید گسست نسلی و شبهه پراکنی های دشمن در عرصه رسانه و فضای مجازی، همچنان اساتید نقش کلیدی در این باره برعهده دارند.

 

وی افزود: آن چه مهم است این که باید فراتر از چارچوب کلاس درس میان اساتید و دانشجویان تعامل و ارتباط بیشتر شود تا بتوان روی طرح های فرهنگی سرمایه گذاری بیشتری انجام داد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) همچنین گفت: واقعیت آن است که حضرت امام(ره) به پشتوانه جوانان و از جمله دانشگاهیان توانست به اهداف متعالی انقلاب دست یابد و از جمله مؤلفه های اصلی در این باره، نیروی جوانی و حق طلبی و شجاعت دانشجویان بود که در مسیر مبارزه با استکبار و استبداد همیشه پیش قدم بوده و به تأسی از امام راحل، گرایش به معنویت و خداخواهی و حق گرایی در وجود آن ها بسیار ممتاز و شاخص بوده است.

 

وی اضافه کرد: همواره روشنگری و عدالت طلبی در بین قشر دانشجو بسیار حائز اهمیت بوده است، کما این که وابستگی و تعلق دانشجویان جوان به مباحث دنیوی کمتر است و از سویی با روحیه حق گرایی در مسیر اهداف انقلاب اسلامی گام بر می دارند و آن چه مهم است این که باید گفت و گوی بین نسلی شکل گرفته و توسعه یابد و به سوالات و شبهات دانشجویان پاسخ داده شود.

 

این مدرس دانشگاه ادامه داد: از سوی دیگر و با توجه به این که معمولاً نسل امروز اطلاعات خود را از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دریافت می کند که بخش مهمی از آن ها عمیق نیستند، لذا دشمن بر روی شبهات سرمایه گذاری می کند و به دنبال تغییر در باورهاست، از سویی به دنبال تحریف حقایق درباره امام و انقلاب اسلامی هستند که باید در برابر این جریانات ایستاد.

 

وی گفت: در جریان انقلاب و نهضت اسلامی، حضرت امام مردم و جوانان را به تفکر واداشتند و به سمت حق گرایی، عقل محوری، معنویت طلبی سوق دادند تا این ملت با عزت زندگی کرده و روی پای خودش بایستد و امروز از برکات انقلاب اسلامی همین استقلال و آزادی است که در سایه جمهوری اسلامی عینیت پیدا کرده است.

 

عباسی خاطرنشان کرد: اگر تبیین و روشنگری به درستی صورت گیرد و بیان شود که کشور ما قبل از پیروزی انقلاب در چه شرایط و وضعیتی قرار داشت و امروز با همه سختی ها و دشمنی ها در چه وضعی قرار دارد، بسیاری از نسل جدید علاقه مند به انقلاب می شوند و به راحتی تحت تأثیر القائات رسانه ای دشمن قرار نمی گیرند.

 

وی با اشاره به این که امروز نسل پرسش گری داریم که باید به سوالات آن ها به درستی و به شکل مستدل پاسخ داد، افزود: سرعت در فرآیند تغییر ذائقه ها بر اساس ارتباطات شدید رسانه ای باعث شده که مشکلاتی در این زمینه ایجاد شود اما برای این ها نیز راه حل هایی وجود دارد، ضمن آن که ما به بسیاری از سوالات و شبهات درباره انقلاب اسلامی در گذشته پاسخ داده ایم و البته برخی از این ها نیاز به نوگرایی و روش های جدید دارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) بیان داشت: به روز کردن اطلاعات در بسترهای جدید از جمله الزامات پاسخگویی در این باره است و باید از ظرفیت خوب اساتید در همین راستا بهره برداری کرد، البته باید اشتغالات فراوان اساتید مدیریت شده و کاهش یابد تا استاد بتواند نقش فرهنگی و هدایتگری خود را داشته باشد، ضمن آن که تقویت ارتباط بین استاد و دانشجو، لازمه موفقیت در این عرصه می باشد.

 

وی در خاتمه افزود: جوانان ما با وجود برخی تفاوت ها، تشنه دریافت حقایق هستند و حق طلبی و عدالت خواهی در وجودشان بسیار جدی و پررنگ است و با پرسش های خود به دنبال کسب حقایق می باشند.

کد خبر 1271533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha