۱۴ خرداد غمبار ترین روز در تاریخ انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عسگری گفت: ۱۴ خرداد غمبار ترین روز در تاریخ انقلاب اسلامی است که با ارتحال امام (ره)، گویی زلزله ‏ای عظیم رخ داد لذا بغض ها ترکید و سرتاسر ایران و همه کانون هایی که در جهان با نام و پیام امام خمینی آشنا بودند، یکپارچه گریه کردند.

حجت الاسلام مصطفی عسگری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام (ره) ،گفت: امام خمینی(ره)، مرجع تقلید شیعه و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۴۱ هجری شمسی مبارزه علنی علیه نظام سلطنتی پهلوی در ایران را آغاز و بعد از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران فعالیت کردند و در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ هجری شمسی به ملکوت اعلی پیوستند.

 

امام جمعه موقت سرپل ذهاب افزود: امام خمینی(ره) با سلوک علمـی و عملی خویش به ما قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید؛ جفاها دید اما با ثبات قدم، روشنگری و تبیین راه درست و نادرست، گام در راه امام آزادگان ابا عبدالله الحسین (ع) گذاشت تا رهروانش نه با اکراه بلکه با اختیار،مسیر فردوس برین گیرند.

 

وی خاطر نشان کرد: گفتار و رفتار امام خمینی (ره) به عنوان یک مجتهد و فقیه اسلام شناس و تربیت شده مکتب اسلام ناب محمدی(ص) می تواند یک الگو باشد و ایشان با بهره مندی کامل از این مکتب فصل نوینی را در تاریخ معاصر فراروی انسان های کمال جو گشوده است.

 

حجت الاسلام عسگری تصریح کرد:امام در زمانی که همه شرق فکر می کرد پایان دوران دین و خداپرستی است و همه غرب فکر می کرد که بر روی حکومت دینی خط کشیده است و تمام دنیای استکبار شرق و غرب در سراسر جهان به تبلیغ علیه خداپرستی ودیانت و معنویت و اخلاق پرداخته بود به عنوان یک فقیه بزرگ و عالم روشن ضمیر ، توانست از پایگاه دین و با حمایت مردم در سراسر این سرزمین پرچم نهضت اسلامی را به اهتزاز درآورد .

 

 

امام جمعه موقت سرپل ذهاب با اشاره به اینکه  امام در سخت ترین شرایط از جمله بعد از حمله عوامل رژیم شاه به مدرسه فیضیه روحیه امیدوار خود را از دست ندادند،اظهار کرد: ایشان با جملات امیدبخش جامعه بودند، ایشان پس از آن حادثه فرمودند: «این ها می روند، شما می مانید، ایستادگی کنید، این ها باطل اند» همین جملات ایشان نور امید را در دل ها روشن می کرد. 

 

کد خبر 1271599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha