حجاب سبب به وجود آمدن آثار روحی و روانی در فرد می شود

ماموستا غلامی گفت:حجاب سبب به وجود آمدن آثار روحی و روانی در فرد می شود؛ موجب ایجاد آرامش و سربلند است که همانا حفظ ارزش‌های یک فرد مسلمان است.

ماموستا ملاعادل غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت حجاب در جامعه ،گفت: اهمیت حجاب و عفاف در دین اسلام بر کسی پوشیده نیست اما بسیاری این موضوع را مختص بانوان می‌دانند در صورتی که رعایت مصادیق حجاب و عفاف برای آقایان هم ضروری است.

 

امام جمعه اهل سنت قصرشیرین افزود:دشمنان دین اسلام حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه های خود برای تضعیف دین اسلام دانسته اند و از سال های بسیار دور تضعیف پایبندی به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه جامعه ای باحجاب اسلامی وبه تبع آن امنیت داشت باید زمینه های فردی،خانوادگی،اجتماعی و حکومتی رادر افراد جامعه تقویت نمود و همچنین الگوهای حجاب و عفاف را هرچه بیشتر در قالب فیلم ها،داستان ها،نمایش ها و برنامه های عملی به مردم شناساند.

 

ماموستا غلامی با اشاره به اینکه آثار بی حجابی و بد حجابی باعث فساد اجتماعی است،تصریح کرد: هنگامی که در یک جامعه،خانواده ها سست و بی بنیاد شدند و از هم پاشیدند،اعضای خانواده به فساد کشیده می شوند و شعله ی این فساد به تدریج دامنه اش اجتماع رادربر گرفته،به آتش خواهدکشید.گسترش دامنه ی فحشا وافزایش فرزندان نامشروع،قتل و خونریزی اعتیاد و بزهکاری از دردناک ترین پیامدهای بی حجابی در چنین جوامعی است.

 

امام جمعه اهل سنت قصرشیرین اظهار کرد: متاسفانه جامعه امروز ما به جهت حملات دامنه‌دار, منظم و هدف‌دار دشمنان که با بهره‌گیری از جدیدترین وسایل ارتباط جمعی صورت می‌گیرد تحت تاثیر قرار گرفته و در مواردی شاهد بدحجابی‌هایی در سطح جامعه هستیم که باید مسئولان فرهنگی و خانواده‌ها در مقابل آنها حساسیت لازم را نشان دهند.


وی گفت: حجاب سبب به وجود آمدن آثار روحی و روانی در فرد می شود؛ موجب ایجاد آرامش و سربلند است که همانا حفظ ارزش‌های یک فرد مسلمان است. در جامعه‌ای که افراد در آن با حفظ حدود و رعایت حقوق دیگران ظاهر می‌شوند و سبب تخریب روح و جسم هم‌نوعان خود نشده، محیطی آرام ایجاد می شود و جامعه به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهند رفت

کد خبر 1271778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha