نماز جمعه، ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در صفوف مسلمین را در پی خواهد داشت

ماموستا ثنایی گفت:نماز جمعه، ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در صفوف مسلمانان را در پی خواهد داشت ،به‌گونه‌ای که در دل دشمنان وحشت می‌اندازد و پشت آن‌ها را به لرزه درمی‌آورد.

ماموستا ملارشید ثنایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت اقامه نماز جمعه ،گفت:نماز جمعه عبادتی است که در ظهر روز جمعه و با شرائط خاصی انجام می شود و فضیلت های زیادی دارد. در دین اسلام به نماز جمعه تاکید فراوانی شده است و خداوند در قرآن مؤمنان را به حضور در نماز جمعه دعوت فرموده است.

 

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب افزود: نماز جمعه باعث حرام شدن آتش جهنم و آسان شدن ترس و هول قیامت و کشیده شدن قلم عفو بر جرائم اعمال گذشته می شود و ثواب شرکت در نماز جمعه برا ی کسی که قادر به انجام حج نیست، برابر با حج است.


 وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه و شرکت در آن برای مسلمین، خاطر نشان کرد: نماز جمعه یک واجب در جهان اسلام بوده و شایسته است که حضور در نماز جمعه از اولویت‌های هر مسلمانی باشد و نمازجمعه قبل از هر چيزيك عبا د ت بزرگ است وآثار بزرگي دارد که برقلب انسان مؤمن باعث شستن دل از آلود گيهاي گناه وزدودن زنگ معصيت ازقلب مي شود .

 

ماموستا ثنایی با اشاره به نقش نماز جمعه درميان مسلمانان ،تصریح کرد:آگهي بخشيدن به مسلمانان درزمين معارف اسلامي ،ايجاد همبستگي هرچه بيشتر درميان مسلمانان ، تجديدروح ديني ونشاط معنوي، جلب همكاري براي حل مشكلات به همين دليل دشمنان از مهمترین نقش نماز جمعه است . 

 

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد: نماز جمعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است به این دلیل که آیه ای درباره اهمیت آن نازل شده که در آن می فرماید به محض شنیدن اذان جمعه هر گونه کسب و کار و برنامه مزاحم را رها کنید و به سوی آن بشتابید.

 

 وی در پایان گفت: مسئولان برای ارتباط بیشتر با مردم و گوش دادن به دغدغه های آنها باید در نماز جمعه شرکت کنند.

 

 

کد خبر 1271812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha