کانون های مساجد به دنبال توانمند کردن مسجدی ها در عرصه فرهنگی و هنری است

باغبانها گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به دنبال این است که افراد مسجدی را در عرصه فرهنگی و هنری توانمند کند به طوری که افراد برجسته ای را در بخش های مختلف داریم که از دل کانون ها برخواسته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، محمدحسین باغبانها- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین- در دیدار با ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان که امروز (چهارشنبه 17 خرداد) در کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 1371 با مصوبه مجلس شورای اسلامی و ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور شکل گرفت و در استان قزوین هم این مجموعه در سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر 26 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور فعال است که بعد از پایگاه های بسیج، کانون های مساجد دومین شبکه گسترده مردمی است که در شهرها و روستاهای مختلف فعالیت دارد.

 

وی عنوان کرد: در استان قزوین هم 385 کانون فرهنگی هنری داریم که این تعداد با توجه به جمعیت استان، نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و از مجموع کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، 60 درصد کانون ها روستایی و 40 درصد شهری است.

 

باغبانها افزود: ما در روستاهایی که در مناطق صعب العبور قرار دارند و مجموعه های فرهنگی در این مناطق وجود ندارد که کار فرهنگی انجام دهند، کانون فرهنگی هنری داریم و در سطح استان 30 هزار نفر در یک شبکه مردمی با مجموع کانون های مساجد استان مرتبط هستند.

 

وی تصریح کرد: 140 کتابخانه، 50 گروه سرود و 80 پایگاه قرآنی در دل کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند و خوشبختانه در یک سال اخیر نگاه جدی تری به کانون ها شده ولی هنوز مسیری طولانی برای رسیدن به قله وجود دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: مسجد پایگاه مردمی است که محور اصلی آن مردم است و کانون های فرهنگی هنری مساجد به دنبال این است که افراد مسجدی را در عرصه فرهنگی و هنری توانمند کند به طوری که افراد برجسته ای را در بخش های مختلف داریم که از دل کانون ها برخواسته اند.

 

وی با اشاره به فعالیت های اجتماعی کانون های مساجد توضیح داد: در حیطه اجتماعی هم کانون ها ورود داشته اند به طوری که در حل بحران کرونا، کانون های در کنار سازمان تبلیغات و اداره کل اوقاف وارد میدان شدند و همچنین در بحث کمک به نیازمندان هم بحث توزیع گوشت را طی چندین نوبت در طول سال با مشارکت موسسه حضرت خدیجه (س) و ستاد کانون های مساجد داریم.

 

باغبانها خاطر نشان کرد: کمیته امداد مراکز نیکوکاری را در مساجد دارد که با توجه به فعالیت های کانون ها در دستگیری از محرومان در این حوزه می توانیم هم افزایی داشته باشیم همچنین با توجه به اینکه اجرای طرح جمعیتی را در مساجد روستاهای پرجمعیت و شهرها کم جمعیت در دستور کار داریم، در این بخش هم این هم افزایی با کمیته امداد می تواند صورت گیرد.

 

کد خبر 1271899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha