امام خمینی (ره)، سفره استعمار را از کشور ایران اسلامی جمع کرد

امام جمعه بجنورد گفت: امام راحل سفره استعمار را جمع کرد و آن ها را از کشور بیرون راند و به این ملت قدرت بخشید و جوانان کم سن و سال ایران فرماندهان لشکر و عملیات های بزرگ شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری- امام جمعه بجنورد-  19 خردادماه در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: امام راحل سه تحول مهم ایجاد کرد که شامل برپایی انقلاب، برداشتن سایه استبداد و استعمار و عزت بخشیدن به مردم بود و استقلال به آنان داد و دیگر اجازه نداد این ملت توسط بیگانگان تحقیر شوند.

 

وی با اشاره به صحبت های گوهربار رهبری که برای جامعه کارساز و مفید و راهگشا و بسیار پرارزش است، عنوان کرد: در تحلیل شخصیت امام خمینی(ره) گفتند ایشان شخصیتی جامع و سرآمد بود، افرادی که انقلابی بودند و در میدان آمدند شبیه زیاد داشتیم.

 

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: اما امام در فقه، اصول، فلسفه، عرفان، تئوری و نظر، رفتار و عمل و اخلاق جامع و نمونه بود، در دشمن شناسی و بصیرت، شجاعت و حکمت و کلام سرآمد بود، در تمام اتفاقات و فتنه های انقلاب که قصد داشتند نظام را با مشکل مواجه کنند ترورهای بسیار زیاد مسئولان، امام استوار ایستاد و انقلاب را محکم نگه داشت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: امروز بعد از چهار دهه رشد خوبی در حوزه های هسته ای و موشکی و جاهای دیگر پیدا شد که مرهون امام بود که باید شاکر این نعمت بزرگ باشیم و تحولی برای امت اسلامی ایجاد شد و کشورهای اسلامی را بیدار کرد، تحرک و پویایی بخشید و تحولی دیگر در کل جهان از جمله زنده کردن دین و معنویت ایجاد کرد.

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: امام آموزه‌های پیامبران را به میدان آورد و جوانانی که در ایران و سایر کشورها به مادی گرایی روی آورده بودند دوباره به سوی معنویت برگشتند و تقویت ایمان و امید را در جامعه رواج داد.

 

وی ضمن تبریک به سپاه ایران اسلامی و توفیق و موفقیت جدیدی که ایجاد شد و موشکی که آزمایش شد، اضافه کرد: این موشک جدید از موشک هایی است که علم و دانش آن را غیر از چند کشور ندارد و هیچ کشور اروپایی هم که ادعایشان می شود دانش ساختن آن را ندارند.

 

امام جمعه بجنورد افزود: این خود دانش های مختلفی در حوزه های مختلف است که همه دست به دست هم دادند تلاش، پشتکار، مدیریت، اراده با حمایت های رهبری از این مجموعه بود که پایانش این موفقیت بزرگ حاصل شده است.

 

وی با اشاره به 24  ذی القعده روز زیارتی علی بن موسی الرضا، گفت: باید با معرفت و اخلاص این امام بزرگوار را زیارت کرد و با توجه، خلوص نیت و اعتقاد کامل به محضر آقا برویم و کمک بخواهیم.

 

 

کد خبر 1272154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha