تابستان بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است

محمدی گفت: رمز ماندگاری آموزش وپروش توجه به کیفیت است و تابستان بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های کیفیت بخشی واستمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در نخستین کارگاه تدوین برنامه‌های کیفیت بخشی آموزش وپرورش استثنایی استان در تابستان 1402 که در محل سالن جلسات اداره استثنایی برگزار شد، اظهارکرد: استمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و کیفیت بخشی به این فعالیت‌ها مستلزم استفاده از زمان و فرصت‌هایی نظیر اوقات فراغت دانش‌آموزان است و تابستان می‌تواند بستر مناسبی برای تحقق این مهم باشد.
 

وی افزود: پاشنه آشیل مدیریت آموزش و پرورش در عصر جدید عدم ارتقای کیفیت آموزشی است و فقدان کیفیت آموزشی دانش‌آموزان وفرهنگیان را دلسرده کرده و موجب می‌شود خروجی لازم از نظام آموزش و پرورش حاصل نشود.
 

محمدی به هفت مولفه کیفیت پرداخت و گفت: عملکرد دانش‌آموزان، وضعیت دبیران، عملکرد مدیران و عوامل اجرایی، وضعیت فضا وتجهیزات، وضعیت بهداشت وایمنی مدارس، کیفیت فعالیت‌های مدرسه وجلب مشارکت‌ها بعنوان 7 مؤلفه کیفیت شناخته شده است.
 

وی با اشاره به اینکه تابستان بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های کیفیت بخشی واستمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به شمار می‌رود، خواستار توجه ویژه و پیگیری مجددانه مدیران مدارس استثنایی در کیفیت بخشی به فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در تابستان جاری در این مؤلفه‌ها شد.
 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش‌آموزان پرداخت و اضافه کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت از مهمترین فرصت‌های تربیتی است که در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی با ارائه خدمات آموزشی - مهارتی، استعدادیابی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنرهای آوایی، مهارتی، نمایشی و توسعه مهارت‌های ورزشی در پی تحقق آن هستیم.
 

محمدی اضافه کرد: نوع برآورده کردن نیازهای دانش‌آموزان استثنایی برخورد ویژه‌ای را می‌طلبد و تشکیل کمیته‌های ورزشی،هنری، فرهنگی، اجتماعی، علمی و مهارتی با همکاری بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،هلال احمر، کتابخانه مرکزی، دارالقرآن‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و مراکز ورزشی باید در اولویت باشند.
 

وی عنوان کرد: در نظام‌های آموزشی توجه به کیفیت به موازات تأکید بر کمیت، مدنظر قرار نگرفته است و توجه بیش از حد به کمی‌سازی در آموزش منجر به بحرانی به نام کیفیت شده است.
 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک صنعت در دنیا رشد کرده وبه مرحله توسعه رسیده است، تصریح کرد: در عصر توسعه یافتگی، رمز ماندگاری آموزش و پروش توجه به کیفیت است.

کد خبر 1272468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha