کانون های فرهنگی و هنری، بدنبال ایجاد امید و نشاط در جامعه هستند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی ایجاد امید و نشاط معنوی را از مهمترین اهداف اجرای طرح اوقات فراغت در کانونهای فرهنگی هنری مساجد توصیف کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی شفیعی» امروز در دومین جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان  با اشاره به شروع اجرای این طرح از اول تیر تا بیستم شهریور با شعار «مسجد؛ کانون نشاط» اظهار داشت: ایجاد امید و نشاط معنوی، پیوند میان مسجد، خانه و مدرسه، خدمت رسانی به مناطق محروم وکم برخوردار استان، تحقق عدایت فرهنگی، شبکه سازی و آموزش کار تشکیلاتی از مهمترین محورها و اهداف اجرای این طرح در سالجاری است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی(فهما) شناسایی ظرفیت‌ها و اولویت‌هاي کانون و ارتقاء سطح توانمندي نیروهای جوان مسجدی در حوزه تربیت کودك و نوجوان را از دیگر اهداف مهم این طرح اعلام کرد و افزود: برگزاری رویداد "رویش" با هدف شناسایی مجموعه های تربیت محور و کانون های تخصصی کودک ونوجوان، برگزاری جشنواره  "امید" با هدف رصد و پایش کانون های مجری طرح اوقات فراغت و برگزاری مسابقه "صعود" با هدف ایجاد زمینه رقابت سالم گروهی و شبکه ای مربیان و مدیران کانونهای فرهنگی هنری از مهمترین رویدادهای محوری طرح اوقات فراغت خواهد بود.

شفیعی با بیان این‌که ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه در جریان طرح اوقات فراغت مورد حمایت قرار خواهند گرفت، افزود: امسال پیش از آغاز طرح های اوقات فراغت؛ فراخوان مسابقه طراحی پوستر «مسجد؛ کانون نشاط» منتشر شده و برگزاری دوره آموزش تربیت مربی کودک و نوجوان نیز در دستور کار می باشد.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که بیش از 70 درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مجری طرح اوقات فراغت در استان با حمایت ستاد فهما خواهند بود، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از این طرح ها با مشارکت دیگر نهادهای فعال در زمینه اوقات فراغت اجرایی خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال نیز در خلال طرح تابستانی کانون، برنامه های متنوع قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و تفریحی در کانون های فرهنگی هنری سطح استان در قالب کلاس‌های آموزشی، جشنواره ها و مسابقات و اردوهای فرهنگی در جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اجرا می شود.

 شفیعی خاطرنشان کرد: به منظور هماهنگی حداکثری، هم‌افزایی و ایجاد وحدت رویه در اجرای طرح؛ جلسه آینده با حضور مدیران کانون‌های فرهنگی هنری فعال در عرصه اوقات فراغت به ویژه حوزه کودک و نوجوان، مسئولان نهادهای مربوطه و تاثیرگذار در این حوزه برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1272604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha