عشایر منطقه گلیل، آموزش های همگانی کمک های اولیه را فراگرفتند

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان گفت: عشایر منطقه گلیل از توابع بخش سرحد این شهرستان، آموزش های همگانی کمک های اولیه مبتنی بر نیاز محلی را فراگرفتند.

محسن نوروزی- مدیر جمعیت هلال احمر شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: آموزش همگانی مبتنی بر نیاز محلی ویژه عشایر منطقه گلیل با محوریت آموزش مباحث (CPR) و خفگی، کنترل فشارخون توسط مربی جمعیت هلال‌ احمر شهرستان شیروان انجام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این آموزش هشت ساعته به مدت یک روز در دو شیفت صبح و عصر توسط «رضا بهروز» مربی جمعیت هلال احمر شهرستان به تمام عشایر ییلاقی مستقر در منطقه گلیل جهت آشنایی، امداد و کمک رسانی در مواقع حساس و ضروری که احتمال دسترسی به پزشک و اورژانس در این منطقه مقدور نیست، صورت گرفت.

 

نوروزی با اشاره به اهمیت ارائه آموزش همگانی کمک‌های اولیه توسط جمعیت هلال احمر عنوان کرد: باید طیف گسترده ای از افراد جامعه تحت پوشش این آموزش‌ها قرار بگیرند و حداقل در هر خانواده یک نفر با کمک‌های اولیه آشنایی داشته باشد تا بتواند در مواقع بروز حوادث و بحران‌ها به خانواده خود امداد رسانی کند.

 

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان بیان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز همچون بسیجیان با روحیه ای جهادی در مواقع خطر و حوادث آماده ایثار، جانفشانی و خدمات رسانی هستند.

 

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی در ۸۵ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد.

 

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با دوهزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

 

 

کد خبر 1272685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha