موزه ها آرامستانی برای آثار هنری نیستند/ موزه ها با مخاطبان تعامل دارند

عضو انجمن هنرمندان نقاش با بیان اینکه موزه ها آرامستانی برای آثار هنری نیستند و تعاملی با مخاطب و فضای شهری دارند، گفت: مخاطب جزء فعالی از آثار نمایشگاه است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رییس موزه هنرهای معاصر تهران  با خبرنگاران و بازدید از نمایشگاه «ردپا» و «هایپر رئالیسم» پیش از ظهر امروز دوشنبه 22 خرداد با حضور عبادرضا اسلامی و «امیر راد»، مشاور هنری این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

 

در این نشست «امیر راد»، مشاور هنری نمایشگاه های «رد پا» و «هایپر رئالیسم» گفت: در حال حاضر 2 نمایشگاه کیوریتوریال "ردپا" و "هایپر رئالیسم" توسط گروه پژوهش موزه هنرهای معاصر در این موزه برپا شده است. در نمایشگاه "ردپا" آثار فاخری از هنرمندان ایرانی و خارجی از گنجینه به نمایش درآمده است چند اثر هم از بیرون از گنجینه دعوت شده است که نمونه ای از بهترین های گنجینه است. همچنین در این نمایشگاه 23 اثر از هنرمندان داخلی و خارجی برای نخستین بار به نمایش درآمده است.

 

مشاور هنری نمایشگاه «رد پا» و «هایپر رئالیسم» اظهار کرد: موزه ها آرامستانی برای آثار هنری نیستند و تعاملی با مخاطب و فضای شهری دارند. مخاطب جزیی از آثار نمایشگاه و فعال است و مخاطب به عنوان عنصر محوری در نمایشگاه دیده شده است.

 

امیر راد با اشاره به توجه به کودکان و نوجوانان در برنامه های آموزشی موزه هنرهای معاصر گفت: برنامه ریزی انجام شده است تا در روز جهانی موزه کودکان از موزه بازدید کنند. یکی از کارکردهای موزه آموزش است و آموزش و فیلم می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کودک و نوجوان بگذارد. در موزه هنرهای معاصر بارها به این موضوع فکر شده که با روش علمی با مخاطبان کودک و نوجوان برخورد شود و این موضوع در لحاظ شده است که چه اطلاعاتی به آنها آموزش داده شود.

کد خبر 1272718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha