فعالیت ۳ هزار نفر از بانوان آران و بیدگلی در حوزه صنایع دستی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل از فعالیت ۳ هزار نفر از بانوان شهرستان آران و بیدگل در صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل؛ حسن اربابی در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت روز صنایع دستی گفت: بیش از ۳ هزار نفر از بانوان شهرستان آران و بیدگل در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل افزود: از این تعداد، بیش از ۱۵۰۰ نفر از بانوان این شهرستان در زمینه قالی بافی کار می کنند.

 

اربابی ادامه داد: از ۱۵۰۰ نفر باقیمانده، نیمی از آن در بخش خیاطی و مابقی در صنایع دستی مختلف مشغول به کار هستند.

 

وی در پاسخ به این سوال که چه تسهیلاتی برای افراد شاغل در صنایع دستی به کارگرفته شده است افزود: ما بیمه ای به نام بیمه قالی بافی داریم که یارانه خوبی از طرف دولت برای آن گذاشته می‌شود که بیش از ۸۱۱ نفر به صورت مستقیم و با افراد تحت تکفل بیش از ۱۳۰۰ نفر در شهرستان آران و بیدگل تحت پوشش این بیمه اند.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل بیان داشت: در حوزه ترویج و رشد کسب و کارهای وابسته به صنایع دستی برنامه ها مفیدی برای سال پیش رو داریم که نخستین آن،نمایشگاه تخصصی مشاغل خانگی است که از بیست و سوم تا بیست و هفتم خرداد برگزار خواهد شد.

 

️رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی آران و بیدگل گفت: زنان سرپرست خانوار در اولویت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی و صنایع دستی هستند.

کد خبر 1272775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha