حدود ۳۰ مسجد قزوین به امکانات و وسایل ورزشی تجهیز شدند

علایی مقدم گفت: ۲۵ تا ۳۰ مسجد قزوین و آبیک را به وسایل و امکانات ورزشی تجهیز کرده ایم که این اقدام در مساجد محله های آسیب خیر و محروم و مساجدی که فضای لازم را برای این امر داشت، صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، عباس علایی مقدم- مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین- در نشست با باغبانها مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین که امروز (سه شنبه 23 خرداد) در اداره کل ورزش و جوانان قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث مساجد و در حوزه کلان وجود دارد، تعدد ارگان های دخیل در امور مسجد است که موجب شده سردرگمی در این حوزه ایجاد شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: یکی از کارهایی که ما در اداره کل، طی چند سال گذشته آغاز کردیم، تجهیز مساجد به وسایل و امکانات ورزشی است که این کار را از مصلاها آغاز کردیم تا نوجوانان و جوانان جذب نماز جمعه و جماعات شوند و بعد از مصلاها این کار به مساجد تسری یافت.

 

وی عنوان کرد: 25 تا 30 مسجد قزوین و آبیک را به وسایل و امکانات ورزشی تجهیز کرده ایم که این اقدام در مساجد محله های آسیب خیر و محروم و مساجدی که فضای لازم را برای این امر داشت، صورت گرفته است.

 

علایی مقدم اعلام کرد: همچنین در اقدامی دیگر از کودکان و نوجوانانی که بضاعت مالی کمی داشتند، حمایت کرده و هماهنگی هایی را برای استفاده این افراد در ایام تابستان از سانس های استخر رایگان و یا کلاس های ورزشی که در آن مستعد هستند، انجام دادیم.

 

وی تأکید کرد: این رویکرد را داریم که برای بچه های مسجدی به ویژه مساجدی که در محله های آسیب خیز و کم برخوردار هستند هم امکان بهره مندی از سانس های رایگان استخر را فراهم کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین توضیح داد: کانون های مساجد می توانند با همکاری هیئت های همگانی مسابقات محله محور داشته باشند و ما هم آماده مساعدت در این حوزه هستیم و هر آنچه در توان ما باشد در بحث امکانات و تجهیزات ورزشی برای مساجد انجام می دهیم زیرا با کار فرهنگی، هنری، اردویی و ورزشی باید نوجوانان را جذب مساجد کرده و آنها را نمازخوان کرد.

 

وی با اشاره به ظرفیت مسجد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: ما نباید از مساجد غافل شویم و آنچه در توان داریم در این حوزه انجام می دهیم.

 

کد خبر 1272813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha