۱۱ محیط بان در حراست از محیط زیست چهارمحال و بختیاری جانباز شده اند

یوسف پور با اشاره به اینکه یگان حفاظت اداره ‌کل محیط زیست بالاترین درصد شهدا را در تمامی یگان‌ های حفاظت دارد گفت: ۱۱ محیط بان در حراست از محیط زیست چهارمحال و بختیاری جانباز شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، سعید یوسف پور در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سالن جلسات محیط زیست استان برگزار شد، اظهار داشت: هر ساله در فصل های تابستان و زمستان طرح سرشماری از حیات وحش استان انجام می شود که سال گذشته این سرشماری کاهش ۴۰ درصدی جمعیت حیات وحش در منطقه تنگ صیاد چهارمحال و بختیاری را به ما اعلام کرد.

 

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری به بارش های برف سال گذشته در سطح استان اشاره کرد ادامه داد: انتظار می رود به علت بارش سنگین برف در زمستان سال ۱۴۰۱ این کاهش رو به افزایش باشد که نیازمند آسیب‌شناسی است.

 

وی با بیان اینکه از ۱۶ لغایت ۲۲ خرداد هفته محیط زیست نامگذاری شده است گفت: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، حضور مسئولان و معاونان در مناطق چهارگانه، استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای آموزش حفاظت از محیط زیست، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری وبینار تخصصی آموزشی ذخیره‌گاه زیست کره بس، پاکسازی ورودی ‌های شهر از زباله، نشست با سمن ‌های محیط زیست و ایجاد اولین خانه محیط زیست مردم نهاد در استان از برنامه های اجرا شده هفته محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری است.

 

یوسف پور بابیان اینکه منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در حدود ۵۲ سال است که تحت نظارت و حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری است افزود: بارش های برف سنگین برف سال گذشته منجر به تلف شدن تعدادی از حیات وحش منطقه تنگ صیاد شد که با رساندن علوفه از طریق بالگرد به حیوانات وحشی این منطقه از تلفات کاسته شد.

 

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سال گذشته در ۲ نوبت کار سرشماری از حیات وحش استان با همکاری محیط‌بانان اصفهان، همدان و لرستان در فصل های تابستان و زمستان انجام شد.

 

وی به شکارهای غیرمجاز از مناطق حفاظت شده استان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۹۳ مورد تخلفات شکار غیرمجاز در استان ثبت شد که با توجه به این آمار ۵۳۰ نفر به دستگاه قضایی معرفی و ۱۹۱ پرونده شکار غیرمجاز نیز در دست بررسی است.

 

کد خبر 1272913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha