جشنواره مدهامتان بهترین فرصت برای ترویج معارف قرآنی است

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنر ی هاتف تبریز جشنواره قرآنی مدهامتان را بهترین فرصت برای ترویج معارف قرآنی دانست.

«مهدی مطلبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به آمادگی اعضا و فعالان قرآنی این کانون برای شرکت در شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، اظهار داشت: این جشنواره فرصتی بسیار مناسب برای ترویج هر چه بیشتر معارف قرآنی میان جوانان و نوجوانان است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد هاتف  شهرستان تبریز با اشاره به این‌که جشنواره قرآنی مدهامتان به عنوان یکی از بهترین برنامه ها در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد شناخته می شود، افزود: حضور جوان و نوجوانان در جشنواره های قرانی علاوه بر ایجاد انگیزه جهت افزایش توان و مهارت های قرآنی؛ بر ارتقای روحیه معنوی نوجوانان و جوانان و تعلیم و تربیت دینی آنان نیز بسیار تأثیرگذار است.

وی فعالیت های قرآنی را مهمترین محور برنامه های این کانون عنوان کرد و افزود: همه ساله با تلاش مربیان تلاشگر و دلسوز این کانون ده ها نیروی قرانی در رشته های مختلف از روخوانی و روانخوانی تا حفظ آیات قرآن کریم به زبان های مختلف و زنده دنیا در این کانون تربیت می‌شود.

مطلبی با اشاره به برگزاری باشکوه طرح تلاوت نور و اجرای محافل مختلف قرآنی در کانون خاطرنشان کرد: در رده سنی  کودکان، جوانان و نوجوانان نیز در هر دو سطح خواهران و برادران کلاس های مستمر و مدون قرآن در رشته های روخوانی، روانخوانی، ترتیل، قرائت تقلیدی و قرائت مجلسی، حفظ ترتیبی و حفظ موضوعی و جمع خوانی قرآن برگزار می‌شود.

وی برگزاری کلاس‌های احکام، اخلاق، معارف قرآنی و نماز را از دیگر برنامه های این کانون اعلام کرد و افزود: کلاس های تصویرگری قصص قرآنی و آموزش خطابه و نمایش های قرآنی به شکل تخصصی برای کودکان و نونهالان و نوجوانان کانون برگزار می شود.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری هاتف تبریز مجری برگزاری مسابقه استانی قصه گویی و خطابه گویی کودک و نوجوان در ماه مبارک رمضان بوده و برگزاری طرح لیگ برتر قرآنی را در کارنامه خود دارد.

کد خبر 1272925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha