لزوم توجه به اشتغال و حرفه آموزی زندانیان برای جلوگیری از بازگشت به جرم

ضیایی فرد گفت: برای جلوگیری از بازگشت مجدد مددجویان به چرخه جرم باید بیش از پیش به حوزه اشتغال و حرفه آموزی توجه کنیم و این موضوع را جدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمود ضیایی فرد، چهارشنبه(۲۴ خرداد) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بستر را برای کمک به زندانیان محروم و خانواده های آنان فراهم دانست.
 

 

 

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور یکی از مهم ترین عوامل وقوع جرم را بیکاری دانست و بیان کرد؛ وقتی فرد بیکار است کم کم به سمت بزه می رود و سر و کار او به زندان می افتد.

وی گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها و اولویت های ما در سازمان زندان ها، توانمندسازی زندانیان از طریق اشتغال پایدار است.

 

 

ضیایی فرد در همین رابطه به رشد 53 درصدی حوزه اشتغال در سال گذشته نسبت به سال 1400 در زندان ها اشاره و تاکید کرد: حتماً باید این موضوع را جدی بگیریم اگر می خواهیم زندانی به زندان برنگردد.
 

 

 

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال پایدار، باید در ابتدا حرفه آموزی داشته باشیم؛ تصریح کرد: در ابتدای ورود مددجویان به زندان ها باید برنامه های روانشناسی و ورزشی را به صورت ویژه مد نظر قرار  بدهیم.

 

 

این مسئول همچنین از رشد 29 درصدی حرفه آموزی در زندان ها خبر داد و گفت: 136 هزار نفر سال گذشته در دوره های حرفه آموزی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور شرکت کرده اند.


 

وی با افزودن این مطلب که براساس فعالیت های بنیاد تعاون زندان ها در 9 ماه امسال 51 هزار اشتغال مولد داشته ایم؛ تاکید کرد: برای جلوگیری از بازگشت مجدد مددجویان به چرخه جرم باید بیش از پیش به حوزه اشتغال و حرفه آموزی توجه کنیم و این موضوع را جدی بگیریم.

 

 

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: فرصت برای کار و خدمت به زندانیان خیلی زیاد است.

کد خبر 1273026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha