آران و بیدگل؛ داوطلب «شهر سالم» سازمان بهداشت جهانی/ گواهی شهر سالم از بزرگ ترین افتخارات سیاسی اجتماعی است

شهرستان آران و بیدگل داوطلب دریافت نشان و گواهی «شهر سالم» سازمان بهداشت جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نشست توجیهی برنامه های ثبت «شهر سالم» با حضور کمیته ای متشکل از نمایندگان رسمی سازمان بهداشت جهانی، تیم مشاوره فنی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سالن چهارم دی فرمانداری آران و بیدگل برگزار شد.

 

در این نشست، مشاور پروژه «شهر سالم» گفت: «شهر سالم» ذات داوطلبانه و غیردولتی دارد و ایران نخستین کشوری بود که در حوزه مدیترانه شرقی روستای سالم و شهر سالم رابه صورت داوطلب به بهداشت جهانی معرفی کرد.

 

دکتر تبریزی افزود: «شهر سالم» یک نشان از سوی سازمان بهداشت جهانی است که به شهرهایی در جهان اعطا می شود که دست کم ۸۰ درصد از ۸۰ شاخص تعریف شده سازمان جهانی بهداشت را دارا باشند.

 

نماینده وزارت بهداشت ادامه داد: این شاخص ها در ۹ حیطه ارزیابی می شود و اگر با محورهای معین شده سازمان بهداشت جهانی همخوانی داشته باشد، آن شهر به عنوان «شهر سالم» نشان بهداشت جهانی را دریافت می کند.

 

دکتر تبریزی ادامه داد: هم اکنون تنها ۱۵ شهر در حوزه مدیترانه شرقی شهر سالم هستند و سهند با پیگیری مدیران توانمند اجرایی خود در سال ۹۸ به عنوان نخستین و تنها شهر ایران این گواهی را دریافت کرد.

مشاور پروژه شهر سالم ادامه داد: در شهر سالم، هدف این است که مردم به سمت ویژگی های سلامت محور هدایت شوند و از حضور آنان در مدیریت ارزیابی استفاده شود و برنامه های شهری به گونه ای مدیریت شود که بخش «سلامت محور» آن به درستی راهبری و هدایت شود.

 

دکتر تبریزی ادامه داد: گواهی شهر سالم از بزرگ ترین افتخارات سیاسی اجتماعی مدیران است و امیدواریم آران و بیدگل به عنوان یکی از شهرهای سالم حوزه مدیترانه شرقی معرفی و شناسایی شود.

 

وی افزود: به این منظور بایستی حداقل ۶ کمیته تخصصی تشکیل و هر کمیته برنامه های خاص خود را دنبال کند.

کد خبر 1273109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha