لزوم شکرگزاری در ادبیات رسانه ای کشور/ روایت پیشرفت مهمترین مصداق شکر است

بهادری جهرمی یکی از مهمترین مصادیق شکرگزاری را روایت پیشرفت ها دانست و گفت: اگر دنبال تقویت پیشرفت ها و زیاد شدن نعمت ها هستیم باید ادبیات شکرگزاری در رسانه ها وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی بهادری جهرمی، پنجشنبه(۲۵ خرداد) در اولین همایش روایتگران پیشرفت که با حضور نمایندگان بیش از ۷۰ رسانه داخلی و خارجی و روابط عمومی های استان برگزار شد؛ با اشاره به ظرفیت های فراوان استان کرمان گفت: این فقط یک استان از ۳۱ استان کشور است‌.

 

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه هر شهرستان کشور به اندازه یک ملت ظرفیت های متعددی از منابع انسانی تا علمی و نخبگانی و جغرافیایی و انواع توان ها و استعدادها و نعمات مختلف دارد که در اقصی نقاط کشور منتشر شده است‌؛ گفت: در برابر این ظرفیت ها و پیشرفت هایی که بواسطه تلاش پیشینیان در نقاط مختلف کشور حاصل شده،  دو سوال مطرح است.
 

 

 

وی در خصوص این سئوال که آیا دوست داریم نقاط پیشرفت تقویت شود؟ پاسخ داد: شکر نعمت، راه زیاد شدن نعمت ها است و یکی از مهمترین مصادیق شکرگزاری، روایت است و یکی از عواید شکر هم شمردن نعمت ها است.

 

 

بهادری جهرمی ادامه داد: شکرگزاری چقدر در ادبیات رسانه ای کشور وجود دارد و آیا دنبال بهره برداری مناسب تر از نعمت ها هست؟ که اگر دنبال ارتقا و ایجاد ارزش افزوده در معادن موجود و بهره وری بهتر هستیم آیا خداوند راهی جز " لئن شکرتم لازیدنکم" یاد داده است و آیا یکی از همین مسیرهای شکر، تبیین نعمت ها نیست؟

 


 

وی با طرح این سئوال که جاهایی که پیشرفت کردیم مهمترین عامل پیشرفت در کشور را چه می دانید؟ افزود: هر رسانه با هر سلیقه سیاسی، تفسیری از عامل پیشرفت دارند؛ یا این عامل را تفکر مقاومت، مردم، نعمت ولایت، استقامت و...می دانند که اصلی ترین آن مردم مقاوم و پیشرو و توانمند است اما تکلیف رسانه  نسبت به تشکر از عاملان پیشرفت چیست؟

 

 

سخنگوی دولت در ادامه با افزودن این سوال مردمی که این پیشرفت را رقم زدند چه حقی گردن ما دارند؟ آیا قدردان تولید این محصولات در ۴۴ سال انقلاب هستیم؟ و اساساً چقدر قدردان مردم یا سایر عامل های اساسی پیشرفت هستیم که ما هم مرهون آن هستیم؟ گفت: بنیان گذار یا هادی و حامی مسیر پیشرفت و یکی از عامل های اساسی پیشرفت کشور را ولایت می دانم.

 

 

وی حاج قاسم به عنوان مصداق بزرگ الگوی ایرانی اسلامی را محصول این امامت دانست و تصریح کرد:  رهبری بسیار از خود مایه گذاشتند تا این پیشرفت شکل بگیرد‌.

 

 

بهادری جهرمی در پایان خاطرنشان کرد: مسیر پیشرفت جز از رهگذر سختی و تلاش و عبور از مشکلات و اتکای صرفاً به خود در عین بهره وری از دیگری و اعتماد به نفس و داشتن آینده روشن در چشم انداز نمی گذرد.

کد خبر 1273154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha