اهتزاز پرچم سیاه بر گنبد امامین کاظمین به مناسبت شهادت امام جواد(ع)+ عکس

آستان مقدس امامین کاظمین(ع) به مناسبت شهادت امام جواد(ع) پرچم‌های سبزرنگ‌ دو گنبد طلایی این آستان را با پرچم‌های سیاه تعویض کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجوادین، به مناسبت شهادت امام جواد(ع)، دبیرخانه آستان مقدس امامین حرمین کاظمین(ع) با نظارت «دکتر حیدر حسن الشمری» دبیرکل این آستان مراسم تعویض پرچم بارگاه های امامین کاظمین را انجام داد و پرچم‌های سیاه بر فراز این دو بارگاه به اهتزاز درآمد.

 

این مراسم با حضور «شیخ حسین آل یاسین» نماینده مرجعیت عالی دینی، «شیخ احمد مروی» متولی شرعی آستان مقدس رضوی و با مشارکت جمعی از هیئت‌های عتبات مقدس علوی، حسینی، رضوی، عسکری و عباسی و زیارتگاه‌های و جمعی از شخصیت های حوزوی، اجتماعی و شیوخ و مسئولان اداره‌های امنیتی و خدماتی و زائران برگزار شد.

 

شیخ عماد الکاظمی، مشاور دینی و فرهنگی آستان مقدس کاظمین گفت: در این ایام مراسم عزاداری از آستان مقدس کاظمین آغاز می شود و پذیرای زائران و مفتخر به خدمت به آنها است. در این مناسبت باید مواضع حکیمانه امام جواد(ع) را یادآور شد که می خواست راه هدایت و صراط مستقیم را برای رسیدن به رضای الهی ببه ما نشان دهد.

 

وی ادامه داد: در این مناسبت ها ما به قطع نیاز داریم که تصویر اسلام محمدی اصیل را با روش علمی مان منعکس کنیم. در این روزها باید مواضع مرجعیت را به یاد بیاوریم که برای ما مواضع عزتمندانه و کریمانه را ثبت کرده است و ما قهرمانی های شهدا و خون‌های ریخته شده را  در این روزها به یاد می آوریم.

 

در این مراسم همچنین پرچم متبرک آستان رضوی به دبیرخانه آستان کاظمین تحویل داده شد و همزمان با این رویداد بزرگ، پرچم حرم امام رضا(ع) در آستان کاظمین با حضور زائران برافراشته شد.

کد خبر 1273235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha