سفر حج برادری، الفت و وحدت جامعه اسلامی را بدنبال خواهد داشت

ماموستا رستمی گفت: سفر معنوی حج، برادری، الفت و وحدت جامعه اسلامی را بدنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران مسجد جامع این شهر اظهار کرد: سفر معنوی حج، جدا از پاکی از گناه،  آرامش دل، استجابت دعا، دستیابی به خیر دنیا و آخرت؛ باعث اجتماع مسلمانان از هر قوم و مذهبی با یک لباس در کنار یکدیگر می‌شود و برادری، الفت و وحدت جامعه اسلامی را بدنبال خواهد داشت.

 

وی مراسم حج را تمرین صبر و ایستادگی برشمرد و افزود: از برکات این کنگره عظیم، گذشت و فداکاری، احسان و بخشش است که خداوند شامل حال مسلمانان خواهد کرد.

 

امام جمعه سنندج به پیام احرام نیز اشاره و اعلام کرد: احرام احرام به معنای پیام صلح و دوستی، پیام آمادگی برای روز حشر و گذر از همه تعلقات دنیوی است و این درجه بزرگی برای انسان‌ها به شمار می‌رود.

 

وی خواستار تقویت مسائل دینی به ویژه بین جوانان شد و اضافه کرد: این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و همه باید در حد توان در این راستا تلاش کنیم.

 

وی بر خدمت مسئولان به مردم تاکید کرد و یادآور شد: خدمت به افراد زمانی میسر می‌شود که انسان بتواند برای تولید، پیشرفت و توسعه کشور تلاش کند.

 

ماموستا رستمی کشاورزی را مهمترین محور توسعه در کشور به ویژه در استان کردستان دانست و افزود: کشاورزان عامل تولید، پیشرفت و توسعه هستند و حمایت از آنها باید مورد توجه باشد.

 

امام جمعه سنندج همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد کولبران اعلام کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «کولبری را قاچاق نمی‌دانم، مراد من از قاچاق، فلان کوله‌بَرِ ضعیف نیست که می‌رود یک چیزی را برمی‌دارد روی کول خودش می‌آورد. با او مبارزه هم نشود اشکالی ندارد» بنابراین باید فرامین مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب برخورد با کوله‌بران قرار گیرد و به جای برخوردهای سلبی آنها را ساماندهی کرد.

 

وی اضافه کرد: در مناطق مرزی به دلیل نبود اشتغال مرزنشینان برای تأمین معیشت جوانان مجبور به کولبری هستند بنابراین باید برای جلوگیری از سواستفاده برخی از سودجویان از این مسئله ساماندهی و بیمه این افراد با ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1273320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha