۲ زائر خراسان جنوبی در سرزمین وحی دعوت حق را لبیک گفتند

دستگردی از فوت ۲ زائر حج تمتع خراسان جنوبی در سرزمین وحی خبر داد.

حسین دستگردی- مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به فوت دو زائر خراسان جنوبی در مراسم حج تمتع امسال گفت: دو زائر خراسان جنوبی در مکه مکرمه به علت سکته مغزی و قلبی فوت شدند.

 

وی افزود: یکی از فوت شدگان حسن علی خدابخشی با  ۷۵ سال سن بود که به علت سکته مغزی و دیگری مرحومه کلثوم علی زاده با ۵۹ سال سن (در هتل) مکه مکرمه فوت کردند.

 

به گفته دستگردی مرحوم خدابخشی از کاروان 39043 زائران شهرستان بیرجند و مرحومه فوت شده هم هم از کاروان 39010 قائنات بوده اند..

 

وی در خصوص برگشت اجساد این دو زائر به کشور گفت: بر اساس اجازه قانونی، خانواده های متوفی می توانند عزیزشان را در کشور عربستان به خاک سپرده و یا اجساد را به کشور برگشت دهند.

 

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی تأکید کرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته، نظر و تصمیم صد درصدی ورثه به بازگشت اجساد می باشد.

 

دستگردی گفت: بر این اساس با کشور عربستان مکاتباتی صورت گرفته و همه تلاش بر این است که اجساد این دو زائر فوت شده توسط هواپیمایی که سوم تیر ماه به عنوان آخرین پرواز حجاج به عربستان است،‌ به کشور برگشت داده شود.

 

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای بازگشت جنازه‌های این عزیزان به وطن در حال انجام است، یادآور شد: چنانچه مراحل قانونی تا سوم تیر ماه انجام نشود انتقال اجساد به بعد از برگزاری مراسم حج موکول خواهد شد.

 

این مقام مسئول در خصوص احوالات دیگر حجاج استان گفت: بر اساس آخرین پیگیری ها حال بقیه زائران خراسان جنوبی خوب بوده و در سلامت کامل به سر می‌برند.

 

به گفته وی حجاج استان از 16 تا 19 تیرماه طی مدت 4 روز و 9 پرواز به کشور بازخواهند گشت.

 

 

 

 

 

کد خبر 1273578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha