امکان بازپرداخت پلکانی اقساط تسهیلات ساخت مسکن فراهم شد

عباس زاده با اشاره به ابلاغ مصوبه افزایش تسهیلات مسکن از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان، گفت: امکان بازپرداخت پلکانی اقساط تسهیلات ساخت مسکن فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی- امروز (۲۸ خرداد) در شورای مسکن استان اظهار کرد: شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور به صورت منظم و ماهانه برگزار می‌شود و در حین اجرای کار طرح نهضت ملی مسکن که جزو مهمترین پروژه‌های دولت سیزدهم است مشکلات استان‌ها در دبیرخانه شورای عالی وزارت راه مطرح و موارد در جلسات با حضور رئیس جمهور بررسی و پیگیری می‌شود.

 

وی با اشاره به ابلاغ مصوبه افزایش تسهیلات مسکن از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان، افزود: همچنین نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امکان بازپرداخت پلکانی اقساط تسهیلات ساخت مسکن فراهم شده است که در صورت درخواست متقاضیان اقساط ماهیانه پرداختی ایشان در پنج سال اول، بیش از ۴۰ درصد حداقل حقوق و مزایای کارگران اعلامی شورای عالی حقوق و دستمزد نشود.

 

عباس‌زاده تأکید کرد: همه این اقدامات نشان می‌دهد که طرح ملی نهضت مسکن عزم ملی و جدی برای دولت و به‌ویژه رئیس جمهور است تا این طرح با قوت و کمترین دغدغه و آسیب در سطح کشور  اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه طرح ملی نهضت مسکن خراسان جنوبی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و برگزاری جلسات مستمر و منظم شورای مسکن در سطح استان در دست اجرا است، گفت: در اکثر شهرها واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به‌ صورت ویلایی ساخته می‌شود و در بیرجند ساخت این واحدها به صورت غیرویلایی توسط انبوه‌سازان در حال انجام است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شرکت‌های انبوه‌ساز خراسان جنوبی در طرح ملی نهضت مسکن از بهترین انبوه‌سازان این طرح در سطح کشور هستند و کار را به خوبی و با سرعت پیش می‌برند.

 

عباس‌زاده با اشاره به اینکه تحویل زمین و الحاق زمین در طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است، گفت: ۳۸ سایت مسکن مصوب در استان داریم که کارهای آماده‌سازی آن با کمک شهرداری‌ها و عمران سپاه در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه شروع عملیات اجرایی توسط متقاضیان و تأمین زیرساخت‌ها  و تسهیلات بانکی در دستور کار است تا طرح طبق زمان‌بندی انجام شود، افزود: همه اقدامات از پیگیری صدور پروانه ساختمانی تا تأمین زیرساخت‌ها همزمان در حال پیگیری است.

 

 

 

کد خبر 1273579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha