تحقق قانون جوانی جمعیت در دستور کار صندوق بیمه اجتماعی روستائیان

برقراری با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، مصّر در تحقق قوانین جوانی جمعیت است، گفت: با تامین بودجه، می توانیم نقش و رسالت خود را در تحقق قانون جوانی جمعیت به انجام برسانیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، دکتر بیت اله برقراری امروز یکشنبه(28 خردادماه1402) در جریان سفر دو روزه خود به استان مرکزی، در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی با تاکید بر اینکه قطعا عمل به تکالیف اثربخشی و کارآمدی را به همراه دارد، گفت: کاربلد بودن فقط در گفتار خلاصه نمی شود بلکه باید در عمل کارآمد بود.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اضافه کرد: کارآمد بودن شاخصه هایی چون داشتن عقبه فکری درست، حرکت براساس اولویت بندی و دوری از افراط و تفریط و داشتن عملکرد عقلانی و منطقی و ادبیات رسا و عمل به تکالیف را می طلبد.

 

وی در ادامه بر لزوم استفاده از عنصر ارتباطات در عملکرد و حرکت با نگاه دینی، گفت: مدیران باید دارای سعه صدر باشد، امور را جهادی دنبال کند، به بیت المال خیانت نکند و برای پیشبرد کارها از همه امکانات به درستی استفاده کند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: ما باید در جامعه اسلامی کمترین خطا را در مدیران شاهد باشیم و مدیران دستگاه ها باید با آینده نگری و آینده پژوهی و به دور از لغزش، در مسیر عمل به تکالیف حرکت کنند.

 

برقراری ادامه داد: این چارچوب ها باید به صورت مستمر در ذهن تکرار شوند، چرا که ما بر سفره انقلاب اسلامی نشسته ایم و باید برای همه حرکات و رفتارها پاسخ درست و کارامد داشته باشیم.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم به غیر از کارآمدی چیزی را نمی شناسد، اظهار کرد: حدود 80 درصد مراجعات مردم به دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون است و قطعا کارآمدی در این مجموعه اهمیت بالایی دارد.

 

برقراری همدلی و هم افزایی در بین دستگاه ها را امری ضروری دانست و اظهار کرد: کاری نیست که این وزارتخانه در آن دخیل و سهیم نباشد و به همین دلیل هم افزایی در این مجموعه باید به خروجی اثربخش ختم شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به شکل هیات امنایی و به ریاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدیریت می شود و براساس اصل 29 قانون اساسی تاسیس شده است، اظهار کرد: در ابتدای کار صندوق در سال 1384، سطوح هفتگانه درآمدی تعریف شد و پس از مدتی سطح هشتم فعال شد، اما رقم پرداختی در این سطح، یک سال از حقوق قانون کار عقب بود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: با حضور در صندوق در اولین اقدام، 60 درصد سطوح درآمدی افزایش یافت، همچنین امسال سطح هشتم با حقوق قانون کار برابر شده است و دو سطح جدید(سطح نهم و دهم) نیز تعریف شده است.

 

برقراری اضافه کرد: سطح درآمدی دهم به 7 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است و در واقع بیمه شدگان با کرامت انسانی، حقوق دریافت می کنند.

 

وی همچنین با بیان اینکه بودجه صندوق در سال گذشته 1500 میلیارد تومان بود، افزود: امسال با مساعدت دولت در اقدامی بی سابقه با 165 درصد رشد به 4 هزار میلیارد تومان رسید و همه این اقدامات براساس یک برنامه راهبردی پیش می رود.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: جامعه عشایری کشور 11 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند و مسلما این قشر باید بهترین خدمات را دریافت کنند.

 

برقراری روستائیان و عشایر را ولی نعمت کشور دانست و اضافه کرد: برای استفاده از یارانه دولت باید به سمت نیازمندیابی حرکت کنیم، البته پایداری صندوق، امر بسیار مهمی است و با بسته بیمه ای درست می توان این پایداری را حفظ کرد.

 

گفتنی است؛ دفتر کارگزاری 77010 شهرستان اراک، به عنوان سی و یکمین دفتر کارگزاری استان مرکزی در محل جهاد کشاورزی اراک به منظور ارائه مستقیم خدمات به کشاورزان، روستائیان و عشایر به بهره برداری رسید.

کد خبر 1273619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha