سفر با دوچرخه از پاریس به مکه؛ مستند یک نویسنده فرانسوی در رسانه‌های اجتماعی

با نزدیک شدن به موسم حج ۲۰۲۳، نویسنده و کارشناس ژئوپلیتیک فرانسوی که یک مراکشی الاصل است، با مستند کردن آنلاین سفر خود با دوچرخه سواری از پاریس به مکه، این سفر را ویژه تر می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «moroccoworldnews»، با نزدیک شدن به موسم حج 2023، «نبی انصاری »، نویسنده و کارشناس ژئوپلیتیک فرانسوی که یک مراکشی الاصل است،با مستند کردن آنلاین سفر خود با دوچرخه سواری از پاریس به مکه، این سفر را ویژه تر می کند.

 

سفر انصاری در روز 22 آوریل آغاز شد و او در یک پست توئیتری نوشت: همین امروز صبح از «ایستگاه مونپارناس» عازم مکه شدم.

 

او در این باره گفت: مکانی که از آنجا سفر خود را آغاز کردم برایم معنای خاصی دارد، زیرا مکانی است که پدرم  برای اولین بار از آنجا در فرانسه قدم گذاشت.

 

وی افزود: من باید یک تشکر ویژه از 100 نفری داشته باشم که برای این سفر طولانی حج به من قدرت دادند؛ بیایید برای سیاره‌مان رکاب بزنیم و به اجدادمان ادای احترام کنیم.

 

انصاری گفت: من متواضعانه می‌خواهم که مسلمانان جهان در این تلاش مشترک برای حفظ خلقتی که خداوند به عنوان امانت به ما داده است، شرکت کنند.

 

این زائر فرانسوی اروپا را با دوچرخه طی کرد تا به ترکیه برود، سپس سفر خود را از طریق اردن و فلسطین پیش از رسیدن به عربستان ادامه داد و در مجموع با حمایت یک تیم کوچک از 10 کشور عبور کرد.

 

او اخیرا ویدیوهایی را در توییتر منتشر کرده است که از ورودش به شهر مدینه خبر داد.

 

این کارشناس ژئوپولیتیک سفر خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مستند کرده و امیدوار است که این انگیزه ای برای هموطنان مسلمان و اعضای جامعه باشد تا نحوه سفر خود را دوباره بررسی کنند.

 

وی گفت: ما باید معنای سفرمان را مرور کنیم، چرا که این سفر زیارتی بزرگ باید ما را به سمت تغییر عمیق معنوی هدایت کند.

کد خبر 1273695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha