نهضت برگشت به مساجد در دستور کار/ برگزاری جشنواره طلایه‌داران شکوه ایران زمین در خراسان جنوبی

نخعی با بیان اینکه نهضت برگشت به مساجد در دستور کار است، گفت: جشنواره طلایه‌داران شکوه ایران زمین مرداد ماه سال جاری در برخی از شهرستان‌‌های استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین رضا نخعی-مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی- امروز (۳۰ خرداد) در نشست سازمان های مردم نهاد استان با موضوع «جشنواره ملی طلایه‌داران شکوه ایران زمین» اظهار کرد: مشارکت اجتماعی، نشاط اجتماعی و بهزیست اجتماعی از مهمترین رویکردهای سمن‌ها است که در همین راستا در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه کارایی و اثربخشی در ارزیابی‌ سازمان‌‌های مردم نهاد خراسان جنوبی مدنظر است، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید با برنامه‌های هدفمند از اقدامات جزیره‌ای پرهیز کنند و با استفاده از خردجمعی در هم‌اندیشی‌ها و همگرایی‌ها اقدامات شاخص را دنبال کنند.

 

نخعی با تأکید بر اینکه امروز نیازمند خدمات ارزشمند سازمان‌های مردم نهاد هستیم چون پل ارتباطی مسئولان با مردم محسوب می‌شوند، ادامه داد: طرح تحقق محله اسلامی و بحث خدمت به مردمی که شایسته خدمت هستند از مسائل مهمی است که سازمان‌های مردم‌نهاد برای آن باید همه ظرفیت‌ها را به کار گیرند.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره طلایه‌داران شکوه ایران زمین در مردادماه امسال در برخی شهرستان‌ها با هدف بسط و گسترش نشاط اجتماعی، توسعه مشارکت، امید، سلامت و بهزیست اجتماعی و مردم‌سازی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: اقدامات سازمان‌های مردم‌نهاد که موفق به برگزاری جشنواره طلایه‌داران شکوه ایران زمین شدند، ارزیابی و اثربخشی آن بررسی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه اجتماعی سخت است اما لذت آن زمانی است که از کار مردم گره‌گشایی می‌شود، افزود: امام خمینی(ره) می فرمایند: «شرافت همه ما به اين است كه خدمت به خلق خدا بكنيم.»

 

نخعی بیان کرد: با اشاره به قرار گرفتن در شرایط جنگ ترکیبی دشمن ما باید نهضت برگشت به مساجد را داشته باشیم؛ همان مساجدی که در دوران دفاع مقدس کانونی برای اعزام نیروها به جبهه‌ها بود.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز دشمن جنگ ترکیبی و شناختی برای نسل جوان به وجود آورده که باید دوباره به مساجد بازگردیم و در جامعه امیدآفرینی داشته باشیم، عنوان کرد: سمن‌های باید در این زمینه ورود کنند  و خدمات ارزشمند را در آنجا به هم گره بزنید.

 

وی افزود: اگر به تحقق محله اسلامی توجه می‌شد امروز سرعت ما در بحث حکومت اسلامی بیشتر از این بود بنابراین امروز باید بصیرت دینی و انقلاب جوانان و سبک زندگی اسلامی و ایرانی را در محله‌ها افزایش دهیم.

 

نخعی با بیان اینکه امروز در کنار پر کردن اوقات فراغت فرزندان باید به مسائل اجتماعی و دینی و اشتغال آنان هم توجه داشته باشیم، گفت: ما باید جوانان انقلابی و مومن و با عزم و ثبات در محله‌های اسلامی تربیت کنیم.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی بر ضرورت اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی مردم پایه در محله‌های اسلامی با همکاری سمن‌ها تأکید کرد و افزود: خدمت به مردم عشق می‌خواهد که سازمان‌های مردم نهاد علی‌رغم تمام مشکلات انجام می‌دهند.

 

 

کد خبر 1273964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha