اجرای پویش «رزق علوی» در ایام عید غدیر/ بسته پیشنهادی برای استقبال از دهه ولایت

متشرعی از اجرای پویش مردمی «رزق علوی» در سیستان خبر داد و گفت: این پویش با همکاری مشترک گروه جهادی سلیمانی و خیریه ام‌المومنین خدیجه(س) اجرا می‌شود.

«مرتضی متشرعی»، دبیر پویش مردمی «رزق علوی» درباره برنامه های عید غدیر سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: امسال هم برنامه اطعام غدیر با همکاری خیریه ام‌المومنین خدیجه(س) در سیستان با طبخ و توزیع غذا انجام می شود و علاقمندان می توانند برای شرکت در این پویش کمک های خود را جهت مشارکت به شماره کارت ۹۲۲۸-۱۰۱۷-۸۱۷۰-۶۲۷۳ گروه جهادی مکتب سلیمانی واریز کنند.

 

وی با بیان اینکه همچنین امسال در منطقه ۵ تهران نیز تدارک طبخ و توزیع و اطعام غدیر دیده شده است، گفت: تاکنون برای طبخ و توزیع حدود ۱۵ هزار پرس غذا برنامه ریزی شده است که در جشن های خیابانی در سطح منطقه توزیع می شود.

 

متشرعی با بیان اینکه جشن های خیابانی در سطح منطقه از جمعه ۹ تیر ماه آغاز شده و به مدت ۱۰ روز تا یکشنبه ۱۸ تیرماه ادامه دارد، تصریح کرد: برنامه های شاد و مفرح، اجرای گروه های سرود، اجرای جُنگ شادی برای کودکان و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز و برنامه های متنوع در این جشن ها تدارک دیده شده است .

 

وی ادامه داد: در کنار جشن های خیابانی موکب های پذیرایی و میز خدمت کانون خادمیاران رضوی منطقه ۵ و غرفه های «کودک و نوجوان»، «یک حس خوب» و نیز «ما می توانیم (توانمندی های دانشمندان ایرانی)» نیز دایر می شود.

 

متشرعی تأکید کرد: این مراسم ها با همت مردم مذهبی و انقلابی، مساجد و هیئات‌ منطقه، ناحیه مقاومت بسیج قدس و تولیت آستان امامزادگان باغ فیض و همچنین شهرداری و نواحی منطقه ۵ برگزار می شود .

 

وی با بیان اینکه برای هرچه باشکوه تر و جذاب تر شدن برنامه های عید غدیر ۴۰ پیشنهاد احصاء شده، ابراز کرد: اطعام، پخش غذا بین دوستان و آشنایان، هدیه دادن عطر، اجرای پویش های ختم صلوات، عقد اخوت، صله رحم، رفع کدورت ها، نصب ریسه و پرچم در معابر و خیابان ها، هدیه دادن به فرزندان و اهل خانه، برگزاری جشن تولد کودکان، پخت شیرینی خانگی، برای اهل خانه و همسایگان و خرید اسباب بازی و هدیه برای فرزندان و کودکان ازجمله این پیشنهادات است.

 

دبیر پویش مردمی «رزق علوی» اضافه کرد: تهیه کتاب درباره غدیر و هدیه دادن آن، بازگو کردن قصه‌گونه غدیر برای کودکان، زیارت قبور شهدا و اموات، نذر لباس برای کارگران و زباله گردها، تسویه حساب دفتری افراد بی بضاعت در سوپرمارکت ها، افطار غدیر، گره گشایی از نیازمندان، خوشحال کردن دیگران، برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان و خردسالان و اشتراک مداحی و احادیث زیبا و اعمال روز و شب غدیر در شبکه های اجتماعی هم کارهایی است که به ما در بزرگداشت غدیر کمک می کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: عیادت و تهیه هدیه برای جانبازان در آسایشگاه ها، کاشت درخت، پر کردن فرم اهدای عضو به برکت روز غدیر، کمک به آزادی زندانیان، انجام فعالیت های جهادی، دیدار با کادر درمان بیمارستان ها، رسیدگی به خانواده شهدای مدافع حرم، تهیه و توزیع گلدان بین کسبه، شرکت در طرح حمایتی محسنین، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، آذین بندی کوچه و خیابان و‌ محله و برپایی جشن، ایجاد بستر ازدواج جوانان، راه اندازی کارناوال شادی و اجرای برنامه های مفرح نیز در این بسته برنامه پیشنهادی جای می گیرد.

 

 

کد خبر 1273992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha