برگزاری ۲۰۰ جلسه تبیین و روایتگری غدیر در مساجد/ برپایی موکب مسجدی‌ها در میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به برپایی ۲۰۰ جلسه تبیینی در مساجد برای ذکر مناقب و فضائل امیرالمومنین(ع) از نگاه قرآن، گفت: به مساجد پیشنهاد شده در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی و موکب کنند.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر»، در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از تدارک ویژه برنامه های دهه ولایت و امامت در مساجد استان تهران خبر داد و اظهار کرد: تجلیل از سادات مساجد، برگزاری مراسم خطبه خوانی غدیر در مساجد، اطعام مؤمنین و نیازمندان محلّه و منطقه، ترویج فرهنگ عقد اخوّت، راه اندازی کاروان نشاط علوی از برنامه های پیشنهادی به مساجد تهران برای دهه ولایت و امامت است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اعزام مبلغ به مساجد به مناسبت عیدغدیر خم، بیان کرد: از عید غدیر خم تا روز مباهله ۲۰۰ جلسه تبیینی در مساجد در مورد تبیین آیات مرتبط با امیرالمومنین(ع) و مباهله توسط کارشناسان مباحث امامت برگزار می شود.

 

وی همچنین گفت: نرم افزازهایی در اختیار ائمه جماعات قرار می گیرد، تا به جای سخنرانی سنتی از طریق این نرم افزارها پیرامون غدیرخم روایتگری کنند. همچنین تشکیل حلقه های بصیرتی و معرفتی با موضوع ضرورت مجاهدت در حفظ و گسترس حقیقت غدیر خم، آذین بندی مساجد و معابر پر تردّد محلّه، کوچه ها و مکان های محوری همجوار مساجد از برنامه های پیشنهادی به مساجد و مسجدی ها به مناسبت دهه ولایت و امامت است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به مشارکت مساجد در میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر، خاطرنشان کرد: به مساجد پیشنهاد شده است که در صورت تمایل، در این مسیر اقدام به برپایی موکب و ایستگاه صلواتی کنند. ضمن اینکه اجرای مراسم نورافشانی شب عید قربان و عید غدیر، برپایی ایستگاه های «ضیافتِ غدیر» و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی برای مردم محلّه و ایراد سخنرانی با موضوع عید غدیر مورد توجه قرار می گیرد.

کد خبر 1274183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha