دعای ائمه(ع) سبب رشد عرفان اسلامی شد/ در امر مقدس تبلیغ نیت و انگیزه برای رضای خدا باشد

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه محور و مسئولیت اصلی سازمان تبلیغات آزاد کردن مردم از تعلقات است، گفت: در امر مقدس تبلیغ نیت و انگیزه باید برای رضای خدا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، گفت: دهه اول ماه ذی الحجه ایام بسیار مبارک و ماه اقبال الی الله است و اقبال الی الله در مراسم حج، بیت الله، عرفات و مشعر و منا به تمام جهانیان نشان داده می شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه هیچ یک از ادیان آسمانی چنین مجتمعی را ندارند، افزود: این مجتمع بسیار عظیم و این منظره بندگی خدا توسط وسایل ارتباط جمعی به جهانیان به نمایش گذاشته می شود و برای قلوبی که آماده باشند موثر خواهد بود.

 

وی ادامه داد: در آستانه عید قربان و روز عرفه و بیانات سیدالشهدا(ع) قرار داریم، در دعای عرفه مطالب بسیاری وجود دارد که به فرموده امام راحل اگر دعاهای ائمه نبود عرفان اسلامی نمی توانست این قدر رشد کند، دعای ائمه(ع) سبب رشد عرفان اسلامی شد. دعایی که از دل ائمه(ع) صادر شده تکان دهنده است.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: انبیا برای گرفتن دست بشریت آمدند تا آنها را از تعلق بت ها آزاده کرده و بنده خدا کنند، مسئولیت اصلی ما هم همین است.

 

وی با بیان اینکه محور و مسئولیت اصلی سازمان تبلیغات آزاد کردن مردم از تعلقات است، گفت: سعی کنیم تا می توانیم این تعلقات را در تبلیغ مان دخالت ندهیم، در امر مقدس تبلیغ نیت و انگیزه باید برای رضای خدا باشد.

 

امام جمعه گرگان افزود: تبلیغات کار بسیار سخت و مشکلی است و همیشه تبلیغات کار مشکلی بوده به خصوص اینکه دنیا سیاست های کلی خود را با تبلیغات، جوسازی ها و دروغ سازی انجام می دهد.

 

وی با بیان اینکه امروز تبلیغات جو دیگری پیدا کرده است، گفت: با پیدایش وسایل ارتباط جمعی و تبلیغات در دنیا، در یک لحظه همه کار می توان انجام داد.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: امروز اصل تبلیغات با وجود فضاهایی که برای جوانان آماده شده، مشکل تر شده است و با وجود دائم موبایل در دست بچه ها کار تبلیغ خیلی مشکل شده است.

 

وی ادامه داد: آنچه را که به نام دین و خدا بیان می کنیم همراه با عقلانیت، منطق و استدلال باشد تا بتوانیم به خوبی پاسخ دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: در سخنرانی ها، روایات متعارض و ضعیف خوانده نشود و روایات بیان شده در حوزه مسائل اخلاقی و اجتماعی با منطق و عقل سازگار باشد.

 

وی با بیان اینکه امروز هر کاری در جامعه قیم دارد، افزود: مسئله دین به عنوان مهمترین مسئله نیاز به قیم دارد و حرف هایی که می زنیم باید بتوانیم از آن دفاع عقلانی و منطقی داشته باشیم.

 

آیت الله نورمفیدی با مهم خواندن تقریب امت اسلامی، گفت: یکی از سیاست های استراتژیک دشمن ایجاد اختلاف است، دشمن به دنبال ایجاد جنگ و دعوا بین اقوام است.

 

کد خبر 1274474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha